​Bjuvs kommun går med i Räddningstjänsten Skåne Nordväst

Kommunfullmäktige i Bjuvs kommun fattade igår kväll beslut om att gå med i RSNV. Under 2018 ska styrdokumenten som till exempel förbundsordning och medlemsdirektiv beslutas och arbetet med samgåendet startas. Vi räknar med drift av den gemensamma verksamheten från och med den 1 januari 2019.

- Det ska bli fantastiskt roligt att köra igång arbetet tillsammans med Bjuvs räddningstjänst och vi hälsar alla nya medarbetare välkomna till RSNV. Vi ser många fördelar med att Bjuv går med, bland annat kan vi tillsammans möta upp den komplexa riskbilden som samhället består av, vi skapar en resursstark räddningstjänst som kan möta framtiden och vi kan dra nytta av stordriftsfördelar. Tillsammans kan vi öka tryggheten i kommunerna, säger Christer Ängehov, förbundsdirektör i Räddningstjänsten Skåne Nordväst.

• bjuv

• Bjuv