adidas och Runday vill göra löpningen roligare

Den stockholmsbaserade löparklubben Runday kommer från och med idag bli ny partner till adidas. Avtalet gäller till och med 2015 och syftar till att gemensamt sprida kunskap och glädje kring löpning. Samarbete är också en del av den stora löparsatsning som adidas initierade under 2013 genom den nya teknologin boost samt löpargrupperna adidas tribes.

–  Det känns både kul och självklart för adidas att börja jobba med Runday, vi har samma löparfilosofi, att ta fram glädjen i löpning och göra det socialt, något vi har börjat med redan genom adidas tribes. Dessutom kan vi inte tänka oss några bättre representanter för svensk löpning och adidas, säger Filip Göransson, PR chef på adidas.

Runday är en löpargrupp i Stockholm som startades av Charlotte Karlsson, Lisa Nauclér och Linn Modin i maj 2011, gruppen har sedan starten vuxit lavinartat och Runday har blivit naturliga löpcoacher även i sociala medier.  Tjejerna, som tillsammans har över 50 års erfarenhet av löpträning och tävlar på elitnivå, startade Runday för att de älskar löpning och ville dela med sig av den glädje, erfarenhet och kunskap kring löpning som de har samlat på sig under åren.

– Vi är så glada att få jobba med adidas och vara en del av deras stora löparsatsning. adidas fokus på innovation, ny teknologi och vår delade löparfilosofi gör dem till en utvecklande samarbetspartners för oss, säger Charlotte Karlsson på Runday.

Samarbetet blir en del av adidas långsiktiga löparsatsning, och kommer bland annat innebära värdefull produktfeedback från Runday samt att de kommer vara adidas officiella löparcoacher. En stor del av uppdraget innebär att coacha adidas tribes. Med utgångspunkt i att samla löpare med olika bakgrund och gemensamt kämpa mot ett mål är ambitionen med adidas tribes att återupptäcka de ursprungliga värdena med löpning – gemenskap, tillhörighet och glädje.

Avtalet mellan adidas och Runday löper fram till slutet av 2015.

För mer information, vänligen kontakta:

Charlotte Karlsson, Grundare Runday

0768-90 28 99 charlotte@runday.se

Lisa Nauclér, Grundare Runday

0768-90 19 42 lisa@runday.se

Besök oss gärna på:

Hemsida: www.runday.se

Facebook: facebook.com/RundaySweden

Twitter: twitter.com/RundaySweden

Instagram: instagram.com/rundaymonday

Information om adidas tribes hittar du på www.adidastribes.com

• Friskvård

• Stockholm

Runday erbjuder företag skräddarsydda lösningar för löpträning i grupp. Löpträning för de anställda förbättrar den allmänna hälsan, ökar effektiviteten och minskar antalet sjukdagar. Runday vill vara en del av den utveckling där företag fokuserar allt mer på företagshälsan. Löpträningen kan fokuseras mot ett specifikt mål eller anpassas så att de anställda sätter upp egna mål med träningen. Runday tillhandahåller även inspirationsföreläsningar om motivation och målsättning. Dessutom har Runday tillgång till ett brett nätverk som kan hålla föreläsningar om allt från kost till löpteknikträning.

Lisa Nauclér

Charlotte Karlsson