Spectrum Brands Sweden AB blir Officiell Partner till Svenska Fotbollförbundet

Spectrum Brands Sweden AB ingår ett samarbete med Svenska Fotbollförbundet som gör oss till Officiell Partner

2016 är det optimala året för alla fotbollsfans med både EM under juni, OS i Augusti och VM-Kval under hösten och vi vet att fotbollen engagerar många. Under senaste EM finalen 2012 satt 3 059 000 svenskar bänkade framför TV:n för att se Zlatan och hans vänner jaga mål, det är mer än 31% av Sveriges befolkning (Källa: MMS).

Spectrum Brands Sweden AB med varumärkena Remington, Russell Hobbs och VARTA batterier har ingått samarbete med Svenska Fotbollförbundet ( SvFF ). Avtalet är långsiktigt och innefattar bl.a. associationsrätten till SvFF vilket innebär både herrlandslaget, U21, damlandslaget och F19.

För Remington går samarbetet med SvFF i linje med varumärkets vision ”How the world gets ready”
Vi har alla tillfällen när vi behöver göra oss redo, oavsett om det är för att åka till arbetet, för att träffa vänner eller kanske göra sig redo för fotbollsmatchen. Att göra sig redo för det där speciella tillfället är något vi alla delar. Remington är varumärket som äger ögonblicket när du tar en sista blick i spegeln!

Russell Hobbs tillverkar innovativa produkter som både sparar tid och hjälper dig att tillaga nyttig och hälsosam mat. Att hälsa och näring går hand i hand med idrott är ingen nyhet vilket gör att partnerskapet med SvFF känns passande.

VARTA ett varumärke som står för tysk kvalitet och en hållbar framtid. Inte minst har VARTA visat sitt engagemang genom att vara initiativtagare till Batterijakten.

”Det känns väldigt spännande och hedrande att vi ingått ett sponsoravtal och nära samarbete med en sådan aktiv och välrenommerad partner som SvFF och herrlandslaget, U21, damlandslaget och F19. Vi siktar dessutom på att ta sponsorskapet till nya höjder där partnerskapet kring våra varumärken och dess ledord och vision tillsammans med SvFF värderingar och stora genomslagskraft kommer vara extra tydligt” Peter Wallunger, VD för SPB Sweden AB.

"Vi är mycket stolta och glada över att kunna presentera ytterligare en partner med värderingar som vi verkligen delar. Spectrum Brands med sina varumärken Varta, Remington och Russel Hobbs kommer in med ett modernt tänkt och nya idéer som vi verkligen ser fram emot att utveckla gemensamt" Matthias Johnsson, affärsutveckling Svenska Fotbollsförbundet

För de svenska konsumenterna och företagets återförsäljare kommer samarbetet visas tydligt i samband med att Remington, Russell Hobbs och VARTA batteriers kampanjer kommer att ha en tydlig koppling till fotboll samt att varumärkena kommer synas ihop med SvFF både på planen och i digital marknadsföring.

• hälsosam
  • russell hobbs
  • russell
  • nyhet
  • hobbs
  • svenska fotbollförbundet
  • svff
  • fotboll

Russell Hobbs timeline:

• 1952: Bill Russell och Peter Hobbs grundar varumärket Russell Hobbs och designar den första kaffemaskingen med varmhållningsfunktion
  • 1955: K1 kettle lanseras och är den första automatiska vattenkokaren på marknaden
  • 1960: K2 kettle lanseras och blir mycket en högt efterfrågad vattenkokare under 1960 och  1970 talet
  • 1967: Produktionen når 1 miljon enheter
  • 1975: Russell Hobbs producerar över 5 miljoner produkter
  • 1977: Varumärket är världsledande tillverkare av vattenkokare
  • 1996: Millennium kettle lanseras och blir den snabbast kokande vattenkokaren
  • 2000: Russell Hobbs lanserar Montana kettle
  • 2005: 50 års jubileum av den första elektriska vattenkokaren
  • 2008: Montana kettle har sålts i 4 miljoner exemplar
  • 2009: Glass Touch lanseras och är den första vattenkokaren som styrs genom "touch controll"
  • 2010: 50 års jubileum för K2 kettle och 10 års jubileum för Montana kettle
  • 2015: Russell Hobbs lanserar Legacy Serien för att fira 60 års jubileum av världens första elektriska vattenkokare!