Rusta inspirerar till grillfest och lata sommardagar

Rusta inspirerar till grillfest och lata sommardagar

Kärlek till utelivet speglar Rustas sommarnyheter för 2019. I sortimentet syns anpassningsbara matgrupper och sköna loungemöbler, såväl som multifunktionella grillar och påbyggnadsbart utekök.

Rusta fortsätter att satsa på verklighetstrogna konstmaterial som både är lättskötta och klarar det nordiska klimatet. Fällbara stolar, utdragbara bord och påbyggnadsbara loungegrupper, som storsäljaren Catania, gör det enkelt att skräddarsy uteplatsen. För den som önskar skärma av finns ett stort urval av glasräcken.

- I och med det soliga vädret under förra sommaren växte intresset för att umgås kring och inreda uteplatsen explosionsartat. Vi väljer möbler till uteplatsen med samma omsorg som vi gör när vi inreder våra hem och ser också ett ökat behov för större möbelgrupper. Trenden med naturmaterial, gärna i kombination med mattsvart, är stark, säger Madelene Bishti, produktchef på Rusta.

Bordet Barcelona finns i både vitt och svart och kan förlängas med en utdragsskiva för större sällskap. För den som föredrar en mer klassisk stil finns bordet Florens med kryssben, också den i utdragbar variant med plats för åtta personer. Matgruppen fulländas med stolen Kivik i flätad konstrotting eller Neapel med hög rygg.

Exotiska textilier för utomhusbruk

Grönt fortsätter att dominera accentfärgerna för utomhustextil. Stora blad och exotiska mönster syns på sommarens nya textilier Rio och Jane. Sortimentet av dynor utökas med flera färger, som nyheten Hampton i svart och natur. Nytt för i år är dekorativa kuddar för utomhusbruk, ett enkelt sätt att skapa en ombonad uteplats.

Köket flyttar ut

I sommar satsar Rusta på ett flexibelt utekök i modulform, med gasolgrillen Excellence som bas. Bygg ihop din egen kökslösning med diskho, förvaringsskåp eller extra arbetsyta.

I sortimentet finns också flera specialgrillar – nyheten Brooklyn är en multifunktionell kolgrill som kan användas som pizzaugn och rök, och dessutom kan förvandlas till eldkorg. Gasolgrillen Evolution med fyra brännare och en extra sidobrännare gör det enkelt att kontrollera temperaturen och finns både i rostfritt och rött utförande.

Tack vare ett specialdesignat galler gör det nya grillkonceptet Gastronomy system det möjligt att byta ut en del av grillytan till en wok- eller stekpanna. Perfekt för den som vill variera matlagningen.

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa produkter av god kvalitet till bästa pris. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 145 varuhus i Sverige, Norge, Tyskland och Finland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. För mer information: rusta.com.