I fredags lanserade Sveriges största influencer, Anna Nyström, egna klädmärket Ryvelle

Pressmeddelande -

Anna Nyström, med 8,6 miljoner följare på Instagram lanserar nu varumärket Ryvelle®.

Efter framgångarna i sociala medier, som lockat mångmiljonpublik världen över, kliver Anna Nyström nu ut i offentligheten med sitt entreprenörsskap och lanserar ett klädmärke inom premiumsegmentet; Ryvelle.

2018 grundades Ryvelle, som designar kläder för målgruppen medvetna kvinnor med en aktiv livsstil. Produkterna är minimalistiskt designade och stort fokus ligger på mötet mellan hållbarhet och kvalitet.

”Jag känner mig så stolt över att få visa upp resultatet av allt arbete teamet lagt ner de senaste två åren. För mig är det här en dröm som går i uppfyllelse och jag får äntligen ge uttryck för min kreativa sida, tillsammans med andra duktiga kreatörer. Det tog nästan två år av utveckling för att ta fram produkter och material som möter våra krav på hållbarhet och kvalitet - men det har det varit värt.” säger Anna Nyström, medgrundare till Ryvelle.

Sedan starten har Anna axlat en ledande roll i bolaget och nu sker alltså lanseringen med ett första insteg på den svenska marknaden, som följs upp av en global expansion.

”Vi har fått bra respons och feedback från de första kunderna som vi släppt in under vår pre-launch som pågått under en tid, dessutom värdefulla insikter och data som vi haft tid att omvandla på ett bra sätt. Ambitionen har sedan start legat på att skapa en produkt i absolut världsklass och det känns verkligen som att vi är där.", avslutar Anna.

Ryvelle grundades 2018 och lanserade sin första kollektion i början av 2020. Produkterna säljs enbart online genom den egna e-handeln på ryvelle.com.

Anna Nyström är Sveriges största kvinnliga influencer, med 8,6 miljoner följare på Instagram och över 100 000 prenumeranter på Youtube.