Sparbanken på topplacering i branschens kundnöjdhet

Sparbanken är fortfarande på topplacering i EPSI Ratings årliga undersökning som mäter kundnöjdheten och kundlojaliteten i bank- och finansieringsbranschen. I undersökningen utreds vilken image branschens bolag har, kundernas förväntningar, produkt- och tjänstekvaliteten och den valuta man får för pengarna.

Kunderna betonar vikten att vara lokal och nära

Sparbankerna har år efter år klarat sig utmärkt i undersökningen. Kundnöjdheten ligger också detta år på andra plats i hela branschen.

”Hela 92 procent av våra kunder är nöjda eller mycket nöjda med vår verksamhet. Siffran bekräftar resultaten i vår egen kundundersökning enligt vilken hela 91 procent anser att vår personal har en utmärkt serviceattityd. Våra kunders lojalitet med den egna banken är bland de bästa i branschen och över har vi all orsak att vara stolta”, gläder sig Sparbanksgruppens marknadsförings- och kommunikationsdirektör Laine Spellman.

Också i rekommendationsbenägenheten har kunderna lyft Sparbanken till första plats i hela banksektorn och produktkvaliteten upplevs som bäst i branschen.

”Ett stor tack för det här resultatet tillkommer våra kunder. Vi lovar att också i fortsättningen koncentrera oss på möten med människor och god service. Vi vill, oberoende av servicekanal, vara nära människan,” konstaterar Spellman.

Vill du också bli banklycklig? Bli en av våra nöjda kunder!

• kundnöjdhet