Kollage. Foto Plura:  David Thunander | Foto John Lundvik: Per Kristiansen
Kollage. Foto Plura: David Thunander | Foto John Lundvik: Per Kristiansen

Plura och John Lundvik skapar julstämning i skärgården

Efter sommarens populära konserter fyller Smådalarö Gård nu på med ytterligare två musikaliska stjärnor i SDG-live! Xmas edition. Precis innan första advent spelar artisten och Mello-finalisten John Lundvik – och en vecka senare äntrar en av landets mest populära och mest rutinerade liveartister, Plura Jonsson, scenen på Smådalarö Gårds krog. Nu finns biljetter till spelningarna att köpa på sdglive.se.

– Efter sommarens populära konserter har vi fått önskemål om att ordna SDG-live! mer än bara under sommarmånaderna. Kombinationen av musikupplevelsen där publiken kommer riktigt nära artisten och samtidigt kan njuta av säsongens goda mat och dryck kommer ge en härlig julstämning, säger Åse Sinnby, hotellchef på Smådalarö Gård.

Under SDG Live Xmas Edition serveras ett urval från krogens populära skaldjursbord – bland annat står lyxig skaldjurplateu på menyn.

RUTINERADE ARTISTER PÅ SCENEN

30 november John Lundvik Eventet på Facebook
8 december Plura Eventet på Facebook

John Lundvik är sångaren och låtskrivaren som slog igenom stort i Melodifestivalen 2018 med sin låt My Turn, och slutade med en topp tre placering i finalen på Friends arena i Stockholm. Plura Jonsson är en av Sveriges mest folkkära och ständigt aktuella artister, inte minst genom sina 40 år som frontfigur i rockbandet Eldkvarn.

Biljetter till konserterna kostar från 315 kr och säljs på www.sdglive.se, där det också går bra att boka bord i skärgårdskrogen och rum på hotellet. Självklart går det också bra att spontant dyka upp, men risken finns då att det redan är utsålt. Smådalarö Gård ligger ca 45 min från Stockholm centrum och det går enkelt att ta sig dit och tillbaka med båt, bil eller buss.

Biljetter och meny: www.sdglive.se

Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett familjeföretag grundat 1874. Vi vill skapa Sveriges bästa kundupplevelser inom mat och möten! Sabis har tre affärsområden: SABIS BUTIKER med fem matbutiker, SABIS RESTAURANG & DELI med 25 restauranger och 12 caféer samt SABIS HOTELL & MÖTEN med tre hotell och två dagkonferensanläggningar. Sabis omsätter ca 1 miljard SEK och företaget har idag ca 600 medarbetare.