Sabis förvärvar Sjönära Möten

Sabis förvärvar Sjönära Möten

Det stockholmsbaserade mat- och serviceföretaget Sabis förvärvar Sjönära Möten. Med köpet tar man den 15 september över driften av de tre konferenshotellen, FågelbroHus, Smådalarö Gård och Krusenberg Herrgård med ett 80-tal anställda. Säljare av Sjönära Möten är Gudmund Nanneson, Patrik Brummer och Pontus Bonnier. Företaget kommer tillsvidare att fortsätta under namnet Sjönära Möten och VD Micael Eriksson fortsätter i bolaget.

Familjeföretaget Sabis genomför köpet som ett led i att bredda sitt erbjudande av kvalitativa möten. Idag driver företaget två konferensanläggningar i storstockholmsområdet, dock inget med övernattningsmöjligheter.

– Att kunna ta över tre anläggningar, alla med hotellverksamhet, på en gång känns otroligt bra. Vi tar nu ytterligare ett kliv mot vår vision – ”Stockholm bästa serviceföretag för inspirerande mat och möten”, säger Madeleine Brehmer, vice VD på Sabis.

– Den kvalitet och service som Sjönära Möten representerar stämmer väl överens med de värdegrunder Sabis står för och vi ser nu fram emot att fortsätta utveckla kunderbjudandet tillsammans med medarbetarna på Sjönära Möten, säger Caroline Cederblad, VD på Sabis.

Med de tre nya anläggningarna kan Sabis erbjuda sina kunder totalt närmare 200 hotellrum samt ytterligare 830 konferensplatser.

För mer information, kontakta:
Madeleine Brehmer, vice VD Sabis
e-post: madeleine.brehmer@sabis.se

Caroline Cederblad, VD Sabis
e-post: caroline.cederblad@sabis.se

Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett svenskt, helägt familjeföretag grundat 1874 och arbetar efter devisen ”Passion för mat”. Idag driver Sabis åtta matbutiker, tjugo restauranger, två konferensanläggningar och åtta caféer i Stockholmsområdet. År 2010 omsatte Sabis ca 1 miljard SEK och företaget har idag 600 medarbetare.