Sabis till Solna United

Sabis till Solna United

Stockholmsbaserade mat- och serviceföretaget Sabis öppnar restaurang och café i Skanskas projekt Solna United i Arenastaden, Solna. Inflyttning sker i oktober 2019 då de toppmoderna kontors- och butikslokalerna står klara för inflyttning.

Solna United ligger nära Solna station och erbjuder goda kollektivförbindelser med endast sju minuters resväg med pendeltåg från Stockholms City. Bland hyresgästerna finns bland andra Bavaria Stockholm, Knightec och Arla Foods.

– Samarbetet med Sabis är ytterligare en pusselbit som bidrar till att göra Solna United till en trivsam arbetsplats. Medarbetare och besökare får njuta av mat av hög kvalitet, lagad från grunden, i en vacker och inspirerande miljö. Restaurang och café ligger i direkt anslutning till byggnadens välkomnande entré, säger Fredrik Lantz, uthyrningsansvarig på Skanska Fastigheter Stockholm.

Familjeföretaget Sabis grundades 1874 och driver idag 27 restauranger, 12 caféer, fem hotell- och mötesanläggningar samt fem matbutiker i Stockholmsområdet. Med ett tydligt fokus på hållbarhet är visionen att skapa Sveriges bästa kundupplevelser inom mat och möten.

– Vi är väldigt stolta och glada över denna nyetablering. Att vi kommer in tidigt i projektet gör att vi tillsammans med Skanska kan skapa en väldigt bra helhetsupplevelse i Solna United. Med smarta lösningar kan vi erbjuda hög service och en bra matupplevelse för gästen, säger Madeleine Brehmer, vice VD på Sabis.

För ytterligare information, kontakta:
Henrik Thomasson, Affärsområdeschef – Sabis Restauranger
Tel: 070- 388 87 99
e-post: henrik.thomasson@sabis.se
www.sabis.se

Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett familjeföretag grundat 1874. Vi vill skapa Stockholms bästa kundupplevelser inom mat och möten! Sabis har tre affärsområden: SABIS BUTIKER med fem matbutiker, SABIS RESTAURANG & DELI med 27 restauranger och 12 caféer samt SABIS HOTELL & MÖTEN med tre hotell och två dagkonferensanläggningar. Sabis omsätter ca 1 miljard SEK och företaget har idag ca 750 medarbetare.