SDG-live! ska liva upp skärgården

SDG-live! ska liva upp skärgården

Storsatsande Smådalarö Gård genomgår en omfattande renovering och lagom till sommaren lanseras SDG-live! Elva stjärnor ur den svenska musikeliten kommer under tio veckor bjuda hotellets och den nyrenoverade skärgårdskrogens gäster på en intim musikupplevelse. Säsongen startar direkt efter midsommar den 24 juni med Louise Hoffsten & Meja och avslutas 28 augusti med Eric Gadd. Däremellan spelar bland andra Joel Alme, Sophie Zelmani med flera.

– Vi vill bjuda skärgårdsgäster, hotellgäster, sommarboende, bofasta och båtfolk på en högkvalitativ upplevelse. God mat och dryck ackompanjerat av riktigt bra musik. Vi tycker att vi fått till en spännande mix av artister och hoppas att alla ska känna att det finns något som passar dem. Miljön i den nyrenoverade krogen, med vackra Hemviken utanför fönstret, i kombination med närheten till artisten och musiken skapar alla förutsättningar för en magisk kväll, säger Michael Lerner, affärsområdeschef på Sabis Hotell & Möten

Smådalarö Gård och SDG-live! kommer i sommar att erbjuda;

Louise Hoffsten och Meja – onsdag 24 juni
Tomas Andersson Wij – onsdag 1 juli
Linnea Olsson
– onsdag 8 juli
Ebbot Lundberg – onsdag 15 juli
Pernilla Andersson – onsdag 22 juli
Naomi Pilgrim – onsdag 29 juli
Joel Alme – onsdag 5 augusti
Sophie Zelmani – onsdag 12 augusti
Elin Ruth – onsdag 19 augusti
Eric Gadd – fredag 28 augusti

– Vi har fått ihop en fantastisk samling artister, väletablerade såväl som några spännande namn som nog kan betraktas som ”nya” för den breda publiken. Vi räknar med en bra efterfrågan och kommer sälja biljetter via sdglive.se. Där kan man också boka bord i den nya skärgårdskrogen. Självklart går det också bra att spontant dyka upp men vill man vara säker på en plats bör biljetter bokas i förväg.

Entrébiljett till musikkvällarna kommer att kosta 295 kr + ev. förköpsavgift. Smådalarö Gård ligger ca 45 min från Stockholm centrum och det går att ta sig dit med båt, bil eller buss.

För mer info:
Michael Lerner, affärsområdeschef på Sabis Hotell & Möten