Sök jobbet som pilsnerjury i Bästa PilsnerBar 2016

Varannan månad kontrolleras alla barer som serverar Pilsner Urquell (varannan vecka där Pilsner Urquell Ofiltrerad finns) för att ölen alltid ska hålla högsta kvalitet och smaka rätt. Fatanläggningarna rengörs dubbelt så ofta som konkurrentens, ölen ska hällas upp rätt, serveras i rätt glas med en temperatur på 6-8 grader.

Vid Pilsner Urquells kontroll undersöks 20 olika punkter och man för protokoll och betyg på varje del. Minst 88 av totalt 100 poäng krävs för att ha en chans till nominering i Bästa PilsnerBar. För att uppnå full poäng ska exempelvis smaken innehålla de karismatiska dragen av sötma, bitterhet och karamellisering. Temperaturen i en upphälld pilsner ska vara mellan 6-8 grader och skummet ska fastna på glaset.

Kontrollerna görs inte för att kontrollera kunderna, utan för att kunna garantera konsumenten att Pilsner Urquell alltid håller högsta kvalitet.

Fyra barer har under året fått högsta betyg i de regelbundna kontrollerna och det är dessa som nu är nominerade till Bästa PilsnerBar.

Sök jobbet som folkets representant i juryn och spendera ett par dagar i september med att besöka Sveriges bästa pilsnerbarer för att testa öl tillsammans med juryn. Vinnaren av Bästa PilsnerBar 2016 meddelas under presskonferensen på Stockholm Beer & Whisky Festival 29 september.

Så tävlar du om jobbet som pilsnerjury

1. Gilla ”Pilsner Urquell (SE)” på Facebook.

2. Nominera dig själv eller en vän genom att skriva en motivering i en statusuppdatering varför just du eller din vän borde få jobbet.

3. Använd hashtaggen #BästaPilsnerBar och @PilsnerUrquell

För mer information om tävlingsvillkor: https://www.facebook.com/notes/pilsner-urquell/sök-jobbet-som-pilsnerjury/1114625035251147

• Gastronomi

• öl