Nya företagsledare tar plats i SABOs vd-råd

Pressmeddelande   •   Jan 12, 2016 11:00 CET

Bransch- och intresseorganisationen SABO har tillsatt ett nytt vd-råd.
– Medlemmarna i SABOs vd-råd spelar en viktig roll i vårt arbete för bättre villkor för hyresrätten och de allmännyttiga bostadsföretagen, säger Kurt Eliasson, vd för SABO, Sveriges Allmännyttiga Bostadsföretag.

VD-rådet har 14 platser och medlemmarna är vdar i kommunala bostadsföretag som utses av övriga företagsledare i SABOs medlemsföretag. Varje region representeras av dels en företrädare för ett större företag, dels en för ett mindre. Det är ett rådgivande organ till SABOs vd och sammanträder i regel kort tid innan SABOs styrelsemöten, vilket ger möjlighet att ventilera de frågor som styrelsen ska behandla. Vd-rådet utgör också SABOs stora delegation i Hyresmarknadskommittén, HMK.

– Vdarnas erfarenheter är avgörande för vilka frågor vi som bransch- och intresseorganisation ska prioritera när det gäller stöd till medlemsföretagen och det opinionsbildande arbetet, säger Kurt Eliasson.

VD-rådet 2016-2017 består av:

Marie Selin. Mitthem AB, Sundsvall

Helen Olausson, Årehus AB, Järpen