Pressinbjudan: SABOs Energikick 28-29 november

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2016 08:30 CET

Några av de som medverkar under SABOs Energikick i Uppsala är (fr. vänster) Ulrica Melin, Reza Yazdi, Annika R Malmberg, Andreas Jonsson, Anna Staxäng, Anna Freiholtz, Per Forsling och Catarina Warfvinge.

Hur når bostadsföretag en lägre energiförbrukning utan investering? Är vi laddade för laddning? Och vad är nudging? Under två fullmatade dagar i Uppsala bjuder SABO in till studiebesök, föreläsningar och seminarier där vi får tar del av det senaste inom allmännyttans energijakt. Välkommen till SABOs Energikick 28-29 november.

Det går framåt för de allmännyttiga bostadsbolagen vad det gäller energifrågor. Med mål att inspirera och ge hoppfulla perspektiv arrangerar SABO därför varje år konferensen Energikicken.

2016 hålls Energikicken tillsammans med Uppsalahem, ett bostadsföretag med stor erfarenhet av att arbeta innovativt med energifrågor.

Programmet för de två dagarna hittar du här.

Tid och plats:
28–29 november
Uppsala Konsert & Kongress

Anmälan: http://energikicken2016.sabo.se/anmalan/– sista anmälningsdagen för media är den 25 november.
Journalister deltar utan kostnad. Uppge mediaföretag i anmälan och meddela om ni vill åka med på studiebesöket. Middagen hålls enbart för konferensdeltagarna. Deltagare står själva för övrig resa och eventuell logi.

Mer information om SABOs Energikick 2016: http://energikicken2016.sabo.se/