​​​Rune Nordström ny kommunikationschef på SABO

Pressmeddelande   •   Maj 15, 2018 09:55 CEST

Rune Nordström

Rune Nordström blir ny kommunikationschef på SABO. Rune är idag seniorkonsult, strategisk rådgivare, projektledare och vice vd på Nowa Kommunikation. Rune Nordström tillträder 1 oktober, men finns till viss del tillgänglig innan dess.

Rune har under åren som konsult arbetat med kommunikationsstrategier, varumärkesrådgivning, kriskommunikation, utbildning, processledning, samt som moderator och talare. Rune har tidigare varit informationsdirektör på Svenska Kommunförbundet och Landstingsförbundet och informationschef på Arbetslivsinstitutet. Rune har också politisk erfarenhet bland annat som kommunalråd.

- Jag ser mycket fram emot att få börja jobba med allmännyttan och kommunikation inom bostadsfrågorna. Det är en av våra stora samhällsfrågor och där är SABO är en tongivande aktör, säger Rune Nordström.

- Rune Nordström har lång och gedigen erfarenhet från kommunal sektor, ledarskap, opinionsbildning, strategisk kommunikation och varumärkespositionering. Det är värdefulla erfarenheter som behövs för utvecklingen av SABOs kommunikationsarbete, säger Anders Nordstrand, vd SABO.

För kontakt och mer information:
Anders Nordstrand, VD SABO, Tel. 08 – 406 55 70
Rune Nordström, Tel. 070 – 602 65 20

SABO är bransch- och intresseorganisation för drygt 300 allmännyttiga kommunala bostadsföretag över hela Sverige. Tillsammans äger och förvaltar medlemmarna drygt 800 000 bostäder. Företagen är lokalt och nationellt mycket viktiga aktörer på den svenska bostadsmarknaden.