Mikael Borg förstärker SAB Elteknik

Mikael Borg förstärker SAB Elteknik

Mikael Borg är ny försäljningsansvarig på SAB Elteknik sedan den 1 oktober 2018. Mikael kommer närmast från Sicame Group där han ansvarat för den nordiska marknaden. Förstärkningen med Mikael Borg innebär att SAB Elteknik får ännu bättre kompetens när det gäller kabeltillbehör.

– Vi har länge haft ögonen på Mikael Borg och känner väl till hans kunnande och kvaliteter. Mikael passar perfekt in i SAB Eltekniks företagskultur och gör oss till ett ännu starkare företag. Han har ovärderliga kunskaper om kabeltillbehör, säger VD Stefan Andersson.

Naturlig länk till Sicames franska huvudkontor

Mikael Borg kommer att sälja hela SAB Eltekniks produktsortiment. Tillsammans med Mattias Åberg fokuserar han främst på kunderna i södra Sverige. Mikael Borg får ett särskilt ansvar för Sicames produkter och blir en naturlig länk till Sicames franska huvudkontor.

– Det känns helt rätt att ta detta steg. SAB Elteknik har utvecklats enormt de senaste åren med nya agenturer och nya spännande produkter. Jag kommer till ett företag som inte står still. SAB Elteknik vill framåt hela tiden, säger Mikael Borg.

Ett känt namn som varit i branschen sedan 1990

Mikael Borg har arbetat som linjemontör och projektledare innan han tog steget till försäljning. Han var säljare på Tyco Electronics Raychem och arbetade sedan för Sicame Group. Mikael Borg har samarbetat med SAB Elteknik och sett företaget utifrån. Han vill särskilt lyfta fram kvalitén på produkterna och företagets kundfokus.

– Den höga produktkvalitén ger nöjda och trogna kunder. Dessutom utmärker sig SAB Elteknik genom att medarbetarna är väldigt aktiva ute på fältet. Om kunden behöver support så är man snabbt på plats. Det känns väldigt stimulerande att nu vara en i teamet på SAB Elteknik, avslutar Mikael Borg.

Kategorier

SAB Elteknik erbjuder ett komplett sortiment av produkter för nätbyggare. Det spelar ingen roll om du jobbar med fiberteknik eller kabel – vi tillhandahåller materiel, verktyg, redskap, maskiner, instrument och skydd som underlättar ditt dagliga arbete.

Mikael Borg

Försäljning Syd 072-211 01 55
Mattias Åberg

Försäljning Syd 070-683 20 37
Stefan Jonsson

Försäljning Norr 070-668 99 53
Joakim Ahlin

Försäljning Mitt 070-683 20 52

Smarta produkter som gör jobbet enklare

SAB Elteknik har en ledande position på marknaden när det gäller kvalitetsprodukter som gör projekten med fibernät och kraftkabel mer effektiva och lönsamma.

SAB Elteknik AB
Honungsgatan 10