​Ny Regionchef på SafeTeam –  Mattias Gustafsson lockades av SafeTeams värderingar

Nyhet -

​Ny Regionchef på SafeTeam – Mattias Gustafsson lockades av SafeTeams värderingar

Mattias Gustafsson har tillträtt i rollen som regionchef för SafeTeam i Stockholm. Mattias kommer närmast från drivmedelsindustrin från en tjänst som Maintenance Supervisor på Quant Service och servicechef på Gilbarco Veeder-Root. Han har även en bakgrund på G4S (nuvarande Avarn) som bl.a. säkerhetssamordnare och driftchef.

Mattias, varför valde du SafeTeam?

– Det var värderingarna hos SafeTeam som väckte mitt intresse. Att det finns en strävan om att växa, men att göra det på rätt sätt och samtidigt bry sig om sin personal. Det är en styrka hos ett företag. För mig är alltid personalen viktigast, det är medarbetarna som gör det.

– Sen känns SafeTeam lagom stort. Det är mindre än de stora globala organisationer jag kommer ifrån tidigare, men samtidigt tillräckligt stort, proffsigt och stabilt.

Hur ser du på din nya roll som Regionchef på SafeTeam?

– Om jag refererar till sportsammanhang så är vi allihop ett lag. Jag ser mig nog som lagkaptenen, men vi jobbar alla tillsammans mot samma mål. Jag tycker mycket om att vara ute hos medarbetarna och se hur alla har det. Det är dessutom en superspännande bransch och jag är nyfiken på teknikutvecklingen.

Mattias kommer driva region Stockholm, i nära samarbete med avdelningschefer och butikschefer. ”Vi hälsar honom varmt välkommen och är övertygade om att vår utveckling framåt kommer gynnas av det engagemang och den kompetens som Mattias redan visat” säger Thomas Benneklint, VD på SafeTeam.

Mattias Gustafsson

Regionchef Stockholm 08-442 99 60