SafeTeam i Malmö och Lås-Borgström går ihop i ett bolag

SafeTeam i Malmö och Lås-Borgström går ihop i ett bolag

- Lås-Borgström är ett inarbetat och välkänt namn i Malmö, men även SafeTeam har blivit alltmer etablerat. Därför väljer vi nu att enas under ett sammansatt namn: SafeTeam Lås-Borgström AB, säger Thomas Benneklint, VD.

- Sammanslagningen gör det enklare och tydligare för kunderna, som nu fullt ut kan ta del av den samlade kraften och resursen som våra verksamheter har. Att vi dessutom har två butiker i Malmö är unikt och uppskattas av många kunder, säger Pia Hantoft, regionchef.

SafeTeam Lås-Borgström ingår i det familjeägda säkerhetsföretaget SafeTeam som finns
på sex orter i Sverige och erbjuder säkerhetslösningar inom låssystem, inbrottsskydd, larm och övervakning, brandskydd och dörrautomatik. Företaget omsätter ca 190 Mkr och har
150 anställda. Mer info om SafeTeam finns på www.safeteam.se
Info om SafeTeam Lås-Borgström finns på www.safeteamlasborgstrom.se

För mer information vänligen kontakta Thomas Benneklint, VD på SafeTeam, telefon:
0707-15 26 04 alternativt email: thomas.benneklint@safeteam.se

SafeTeam installerar och underhåller avancerad säkerhetsteknik. Genom förtroendefullt partnerskap inom säkerhet hjälper vi våra kunder till bättre trygghet och lönsamhet.

Vi erbjuder allt från enskilda produkter till kompletta säkerhetslösningar. Vårt kompetensområde är brett, vilket ger oss möjlighet att möta våra kunders alla säkerhetsbehov inom låssystem, inbrottsskydd, larm och övervakning, brandskydd, dörrautomatik och fastighetsfilm.

Vår serviceorganisation täcker hela Sverige. I Stockholm, Göteborg och Malmö samt hela Bohuslän.