Säfsen skaffar “miljardkompetens” inom marknadsföring.

Säfsen har ingått ett femårigt avtal med den frilansande marknads- och försäljningsavdelningen A FEW för att öka effekten av sin marknadsföring och attrahera fler gäster. A FEW blir Säfsens marknads- och försäljningsavdelning och genom partnerskapet skaffar sig Säfsen kompetens inom försäljning, marknadsföring och it som annars bara bolag med miljardomsättning lyckas attrahera.

I ett 5-årigt partnerskap ska Säfsen och A FEW utveckla destinationen till nästa nivå där A FEW bidrar med spetskompetens och även personal som kommer ingå i Säfsens organisation. Bakom A FEW står personer med lång erfarenhet från några av upplevelseindustrins mest framgångsrika bolag så som Skistar, Parks and Resorts och Strömma Turism & Sjöfart.

- Det är fullkomligt unikt att en aktör som Säfsen kan få tillgång till den här typen av kompetens under så lång tid säger Per Wester, majoritetsägare i Säfsen Resort AB. Vi kommer jobba direkt med de tre grundarna och min uppfattning är att de är bäst i hela upplevelsenäringen på det de gör.

Det som möjliggör samarbetet är ett resultatbaserat affärsupplägg där A FEW tar betalt efter prestation.

- För A FEW är det här ett drömuppdrag av flera anledningar. Säfsen har en tydlig ambition att växa och sticka ut, samarbetet är långsiktigt och vi är delaktiga i både det strategiska utvecklingsarbetet och i att genomföra det säger Markus Eriksson, grundare av A FEW.

Om A FEW
A FEW är en frilansande strategisk marknads- och försäljningsavdelning för företag som vill sticka ut som upplevelseaktör. De jobbar med strategier och att ta dem från ord till handling. Uppdragsgivare är företag med grymma produkter, som har ambitionen att växa, ta sig till nästa nivå och sticka ut som upplevelseaktör och öka sin konkurrenskraft.

För ytterligare information:
Per Wester, majoritetsägare Säfsen, 070-328 85 50, per@youturn.se
Markus Eriksson, grundare A FEW, 070-518 04 73, markus@afew.se
www.safsen.se www.afew.se

Kort om Säfsen Resort

SÄFSEN är en upplevelsedestination i södra Dalarna med verksamhet året runt. I vårt skidområde finns ett stort skidområde för barn, ungdomar och föräldrar. Dessutom 16 nedfarter, 6 liftar, hiskligt många kilometer längdspår och massor av andra kul snöaktiviteter.

Under barmarkssäsongen upptäcker barn och deras familjer spännande naturnära upplevelser, som tex mountainbike-leder, familjedownhill-cykling, 175 sjöar för sport- och ädelfiske, kanot-, rid-, och vandringsleder samt vår stolthet vildmarkslekplatsen.
Säfsen erbjuder dessutom konferensmöjligheter för upp till 280 personer, familjebekväma stugor samt restauranger och ambitiösa kök.

Vi brinner för att utveckla Säfsen till nästa nivå genom att göra enklare och roligare för barn och familjer att vara aktiva tillsammans.