Primörer som piggar upp!

Primörer som piggar upp!

Nu börjar de första vårprimörerna titta upp ur jorden! Och de smakar så gott att kryddor känns överflödiga. Låt grönsakerna tala för sig själva.

Håll utkik efter de allra första färska morötterna, sparrisen och knipplöken odlade i Sverige. Rädisa är en annan klassiker som tittar upp tidigt, och som smakar allra bäst under de första månaderna. Här har vi lagat till en underbar fräsch primörsallad, med potatis, ärtskidor, sparris toppad med en vårig örtsås. Allt uppdukat på våra fat ur serien Nature som lagom till våren utökas med en grön nyans. Det är dags att vakna till liv igen!

Taggar

I över 20 år har Sagaform bidragit till att skapa goda och kärleksfulla relationer. Att äta tillsammans har, precis som att ge varandra gåvor och presenter, sedan tidernas begynnelse varit ett sätt att bygga starka relationer. Sagaform har sedan starten kombinerat dessa två fina traditioner genom att erbjuda ett sortiment av produkter för köket och det dukade bordet som är utmärkta presenter till de allra flesta, även till sig själv.

Sagaform AB grundades i Borås 1993 och har sitt huvudkontor där än idag och vi säljer våra väldesignade produkter till kunder över hela världen. Vänligen se vår hemsida för distributörer och återförsäljare; www.sagaform.com

For over 20 years, Sagaform has helped create good and loving relationships. Eating together has like giving gifts, since the beginning of time, been a way of building strong relationships. Since its inception, Sagaform has combined these two fine traditions by offering an assortment of products for the kitchen and dinner table that are excellent gifts for the vast majority of people, including to yourself.

Sagaform AB was founded in Borås, Sweden in 1993 and has its head office there still today and we sell our well-designed products to customers all over the world. Please see our website for distributors and dealers.