Välkommen påsk med eller utan ägg!

Välkommen påsk med eller utan ägg!

Sill och nubbe i all ära, men att ta vara på påskhelgen med en lång påskbrunch med nära och kära tycker i alla fall vi är helgens höjdpunkt!För visst krävs det ordentlig uppladdning och påfyllning av energi för att hitta alla påskägg som påskharen gömt undan i buskar och snår? Till brunchen väljer vi att duka upp med porslin från serien Coffee & More. För riktig påsk-känsla väljer du den pigga gula färgen på både koppar, fat och skålar. Och glöm för allt i världen inte äggkoppen!

Ägget, som i västvärlden blivit en riktig påsksymbol, har sedan länge varit en symbol för liv. Men att vi äter ägg i mängder under påsk kan förstås också förklaras med att dagsljuset är tillbaka och att det signalerade till de frigående hönsen att det var dags att börja värpa igen efter vinterns mörker. Vare sig du äter ägget, dekorerar med det eller målar det så är äggkoppen en given detalj på påskbordet. När påsken är utdukad passar äggkoppen från Coffee & More dessutom perfekt som ljusstake under resten av året.

Vill du istället servera en grönare påskbrunch skippar du äggen och serverar exempelvis scrambled tofu, eller varför inte göra en vegansk Egg Benedict med en påskgul hollandaisesås? Precis lika mycket påskkänsla, och minst lika gott, enligt oss.

I takt med att våren smyger sig på vill vi såklart även fylla hemmet med färska blommor; tulpaner, påskliljor eller kanske en handplockad bukett vitsippor från morgonpromenaden. Vasen Hold finns i tre storlekar och går att justera höjden på beroende på valet av blommor och buketten står vackert oavsett storlek på arrangemanget.

Glad påsk från oss på Sagaform, och lycka till med äggjakten!

Taggar

I över 20 år har Sagaform bidragit till att skapa goda och kärleksfulla relationer. Att äta tillsammans har, precis som att ge varandra gåvor och presenter, sedan tidernas begynnelse varit ett sätt att bygga starka relationer. Sagaform har sedan starten kombinerat dessa två fina traditioner genom att erbjuda ett sortiment av produkter för köket och det dukade bordet som är utmärkta presenter till de allra flesta, även till sig själv.Sagaform AB grundades i Borås 1993 och har sitt huvudkontor där än idag och vi säljer våra väldesignade produkter till kunder över hela världen. Vänligen se vår hemsida för distributörer och återförsäljare; www.sagaform.comFor over 20 years, Sagaform has helped create good and loving relationships. Eating together has like giving gifts, since the beginning of time, been a way of building strong relationships. Since its inception, Sagaform has combined these two fine traditions by offering an assortment of products for the kitchen and dinner table that are excellent gifts for the vast majority of people, including to yourself.Sagaform AB was founded in Borås, Sweden in 1993 and has its head office there still today and we sell our well-designed products to customers all over the world. Please see our website for distributors and dealers.