Pressmeddelande   •   Sep 22, 2016 10:55 CEST

Digital hälsa, internationalisering och finansiering temaområden under Park Annual 29 september 2016

Digital hälsa, internationalisering och finansiering. Alla tre är viktiga för Sveriges och allas vår framtid och definitivt på agendan. Få inblick i en ny omvärldsanalys. Inspireras av entreprenörsresor och innovationer. Ta del av möjligheter och utmaningar kring digitalisering och finansiering. Möt olika life science-bolag från Sverige och England.

- Programmet speglar Sahlgrenska Science Parks nya roll att kraftsamla life science-verksamheten i regionen, säger Magnus Björsne, AstraZeneca Bioventure Hub, som är moderator för årets innovationsevent torsdagen den 29 september.

Innovation skapar tillväxt och intresset för Park Annual är rekordstort.

Närmare 500 personer samlas på Konferenscentrum Wallenberg, där Sahlgrenska Science Park arrangerar Park Annual för 11:e gången. Eventet genomförs i ett öppet klimat med tillfälle till dialog och nätverkande. Ett intressant program och ett myller av entreprenörer, forskare, innovatörer, företag, investerare, utställare och andra life science-intresserade utlovas.

Tillfälle till intervjuer ges i pauserna eller under efterföljande mingel. Se program nedan (under relaterat material) eller läs mer på parkannual.se

Park Annual 16

När: Torsdagen den 29 september kl 10-17 (registrering från kl 09.00)

Var: Konferenscentrum Wallenberg, Medicinaregatan 20 A, Göteborg

Hur: Anmälan via parkannual.se/signup.

Välkommen till årets innovationsevent i Göteborg!

Kommentarer (0)

Kommentera