Partnersegling med Briggen Tre Kronor

Partnersegling med Briggen Tre Kronor

Briggen Tre Kronor arrangerade nyligen en segling för sina samarbetspartners som på ett eller annat sätt stöttat Tre Kronor under byggnationen och/eller deltagit under de senaste årens viktiga verksamhet med att förbättra miljön i Östersjön genom Initiativet Hållbara Hav. Saint-Gobain Abrasives AB har i många år bidragit med slipprodukter till Briggen.

Briggen Tre Kronor arbetar idag som en ambassadör för Östersjöregionen vilket innebär att man samarbetar med intresseorganisationer, näringsliv, myndigheter och ungdomar för att Östersjön ska bli friskare, och att länderna runt Östersjön ska växa tillsammans för en hållbar utveckling. Initiativet Hållbara Hav kommer att vara Briggen Tre Kronors viktigaste verksamhetsområde de närmaste åren. Ett viktigt och angeläget arbete tycker vi och har därför sponsrat Briggen Tre Kronor i många år med olika typer av slipprodukter och Saint-Gobain Abrasives AB är en av fartygets stolta Hedersleverantörer och samarbetspartners