Ny golvsåg från Clipper

Ny golvsåg från Clipper

Clipper CS401 är en kompakt och ergonomisk golvsåg med kraftig konstruktion. Maskinen har bl.a. låg tyngdpunkt vilket gör den mer lättmanövrerad enligt tillverkaren.

Clippers golvsåg CS401 är avsedd för torr- eller våtsågning i betong och asfalt. Den har en bred och låg konstruktion som gör den lättmanövrerad tack vare att maskinens tyngdpunkt blir låg. Maskinen har en kraftig konstruktion som minskar vibrationerna och ger en stabil sågning. Kapdjupet ställs enkelt in steglöst med en vev och en indikator visar det aktuella kapdjupet.

Clipper CS401 finns i två utföranden: Dels med en bensinmotor på 6,6 kW (9 hk) för klingdiameter upp till 400 mm och dels med en bensinmotor på 9,6 kW (13 hk) för klingor upp till 450 mm. Det maximala kapdjupet är 145 mm respektive 170 mm. Maskinen har en löstagbar vattentank på 20 liter vilket förenklar våtsågning på avlägsna platser.

”Tack vare den låga tyngdpunkten blir den nya golv- och vägsågen mer lättmanövrerad samt bekvämare och enklare att arbeta med.” säger Henrik Falk, försäljningsansvarig på Saint-Gobain Abrasives AB.

Se även www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives AB är Sveriges ledande leverantör av slipprodukter, och ingår i Saint-Gobain Abrasives som är världens största tillverkare av slipmaterial. Saint-Gobain Abrasives tillämpar den senaste teknologin, leder utvecklingen av nya slipmaterial och erbjuder ett flertal ledande varumärken såsom Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter och Baystate.

Henrik Falk

Key Account Manager Construction Market 070-547 26 91