Nya prisbilliga hårdmetallfilar

Nya prisbilliga hårdmetallfilar

Norton lanserar ett nytt sortiment hårdmetallfilar. Det nya sortimentet, som har beteckningen BDX Double Cut, ger snabb avverkning och fin yta.

Det nya sortimentet Norton BDX hårdmetallfilar är en utökning av Nortons befintliga sortiment för den växande marknaden för bearbetning av titan, nickel, koppar, kopparlegeringar, stål och gjutjärn. De ger snabb avverkning och har bra livslängd med ett mycket bra pris/prestandaförhållande enligt tillverkaren.

BDX hårdmetallfilar med Double Cut (D Cut) tandning har en unik geometri som ger bättre kontroll och mindre spånor vilket ger snabb avverkning och fin yta. De har bra avverkning och livslängd även vid påfrestande bearbetning. De nya hårdmetallfilarna finns i flera olika former och dimensioner.

”Det här nya sortimentet hårdmetallfilar är idealiskt för de som önskar prisbilliga hårdmetallfilar med bra prestanda.” säger Jonas Falk, försäljningsansvarig på Saint-Gobain Abrasives AB.

Se även www.nortonabrasives.com/sv-sv