Nytt utökat sortiment slipprodukter för hantverk och hobby

Nytt utökat sortiment slipprodukter för hantverk och hobby

Norton lanserar ett nytt sortiment med butiksförpackade slipprodukter för hantverk och hobby. Sortimentet, som har beteckningen Norton Expert, omfattar bl.a. ark, rondeller och band.

Nortons nya sortiment är baserat på ett koncept som gör det enkelt och snabbt för användaren att välja rätt produkt för att uppnå önskad ytfinhet. Varje produkttyp är indelat i fyra olika grovlekar: Mycket grov slipning, grovslipning, mellanslipning och finslipning. Varje grovlek är färgkodad för enkel identifiering.

Norton Expert-sortimentet omfattar bl.a. rullar med kardborrefastsättning, ark för oscillerande maskiner (såväl ohålade som hålade), rondeller samt ark för hörn- och multislipmaskiner. Hålade ark för oscillerande maskiner med dammutsugning är baserade på Nortons Multi-Air-system som innebär att ett och samma ark kan användas för de flesta vanligt förekommande maskinerna och således passar flera olika hålbilder. Tack vare detta kan lagerhållningen minskas och det blir lättare för kunden att välja rätt ark till sin maskin.

Större delen av sortimentet finns i två olika förpackningsstorlekar: Storpack och konsumentpack. Storpack är i första hand avsedda för hantverkare och andra medelstora förbrukare. Dessa förpackningar innehåller fler produkter per förpackning och ger därmed ett lägre styckpris. Konsumentpack innehåller färre produkter per förpackning och riktar sig främst till gör-det-självare som oftast inte har behov av större kvantiteter.

”Med Nortons nya sortiment med den nya överskådliga designen blir det enklare och snabbare för kunden att välja rätt produkt. Slipprodukterna är dessutom av mycket hög kvalitet vilket gör själva slipningen effektiv.” säger Jonas Falk, försäljningsansvarig på Saint-Gobain Abrasives AB.

Se även www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives AB är Sveriges ledande leverantör av slipprodukter, och ingår i Saint-Gobain Abrasives som är världens största tillverkare av slipmaterial. Saint-Gobain Abrasives tillämpar den senaste teknologin, leder utvecklingen av nya slipmaterial och erbjuder ett flertal ledande varumärken såsom Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter och Baystate.

Anders Johansson

Presskontakt Marketing Manager 072-379 84 04