Saint-Gobain Abrasives vinnare av Årets Pressrum 2012

Saint-Gobain Abrasives vinnare av Årets Pressrum 2012

Saint-Gobain Abrasives har tilldelats utmärkelsen ”Årets Pressrum 2012” i kategorin ”Årets Globetrotter” som tilldelas företag som har pressrum på flera språk. Saint-Gobain Abrasives har idag pressrum på svenska, norska, danska, holländska och finska.

Tävlingen arrangeras av MyNewsdesk och syftet är att belöna de företag och organisationer som med sina pressrum visat prov på nytänkande och idérikedom inom digital PR. "Årets Pressrum" är idag det mest prestigefyllda priset inom digital PR. MyNewsdesk är en plattform för publicering av nyheter med mer än 5.000 pressrum idag.

Juryns motivering:

”Detta internationella företag har på ett innovativt sätt använt sina olika internationella pressrum för att nå ut med sitt varumärke och företagsnyheter på en global marknad.”

”Det var mycket roligt att få utmärkelsen ’Årets Globetrotter’ och det är vi naturligtvis är mycket stolta och glada över” säger Anders Sverke, ansvarig för marknadskommunikation på Saint-Gobain Abrasives AB. ”Vi har använt MyNewsdesk i många år för publicering av våra svenska pressmeddelanden och har kunnat konstatera att det är ett mycket lättanvänt verktyg som är mycket effektivt. Våra positiva erfarenheter gjorde att vi valde att skapa fler pressrum på olika språk”.

Saint-Gobain Abrasives vann ”Årets Pressrum” i kategorin ”Bästa Internationella Pressrum” år 2011.

MyNewsdesk har lanserat ”MyNewsdesk Hall of Fame” där de senaste årens vinnare och nominerade företag i tävlingen Årets Pressrum presenteras.

Saint-Gobain Abrasives AB är Sveriges ledande leverantör av slipprodukter, och ingår i Saint-Gobain Abrasives som är världens största tillverkare av slipmaterial. Saint-Gobain Abrasives tillämpar den senaste teknologin, leder utvecklingen av nya slipmaterial och erbjuder ett flertal ledande varumärken såsom Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter och Baystate.

Anders Johansson

Presskontakt Marketing Manager 072-379 84 04