Det blir inget Nordbygg i april

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2020 10:11 CET

Stockholmsmässan har beslutat att ställa in alla mässor och evenemang med fler än 500 deltagare. Bakgrunden är regeringens beslut om att begränsa folksamlingar i syfte att minska risken för spridning av Corona-viruset, COVID-19. Detta innebär att Nordbygg som planerats till den 21-24 april, där Saint-Gobain Sweden AB skulle deltagit, inte kommer att äga rum dessa datum. Planen är att mässan ska genomföras vid ett senare tillfälle under 2020.

”Vi på Saint-Gobain tycker självklart att det är tråkigt att Nordbygg inte blir av i april. Det är ju en av höjdpunkterna på byggåret där många kontakter knyts, säger Andrew Kristensen, MD Saint-Gobain Sweden AB, Weber. ”Men vi ställer oss helt bakom beslutet som Stockholmsmässan tagit. Det är viktigt att alla nu tar sitt ansvar för att minska smittspridningen”.