Saint-Gobain erkänd som en ledare i kampen mot klimatförändringarna

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2019 11:33 CEST

CDP (tidigare Carbon Disclosure Project) driver ett globalt informationssystem som gör det möjligt för företag, städer, stater och regioner att mäta och hantera sin klimatpåverkan. De har byggt den mest omfattande samlingen i världen av självrapporterade data.Varje år listar CDP de ledande aktörerna när det kommer till miljömässiga prestationer på den så kallade Climate Change A list. På 2018 års lista är Saint-Gobain en av 127 aktörer som finns med. Sedan 2003 är Saint-Gobain delaktiga i den årliga, detaljerade rapporten gällande företag och deras engagemang för att bekämpa klimatförändringarna. Att bli upptagen på listan, för tredje året i rad, ger Saint-Gobain ett erkännande för sitt engagemang och driv för transparens kring klimatförändringarna. Det uppmuntrar koncernen att fortsätta sina pågående insatser för att uppnå målen fram till 2025 när det kommer till att reducera CO2-utsläpp och energikonsumtion.