Premiär för Saltå Kvarns podcast Laga en bättre värld

I podcasten Laga en bättre värld möter Johan Ununger, vd på Saltå Kvarn spännande gäster och diskuterar hur vi kan leva, äta och odla på ett mer hållbart sätt. Förhoppningen är att sprida kunskap om mat som både smakar gott och är bra för miljön på samma gång.

Först ut är ett samtal med Lisen Sundgren. Lisen är herbalist och expert på vilda ätliga växter. Hon berättar att stenåldersmänniskan åt en mer varierad kost än vad vi gör idag och att om vi lär oss att äta några vilda växter per säsong får vi automatiskt en mer varierad kost. Dessutom delar hon med sig av ett recept på en vild hummus, som kryddas med svinmålla, nässlor eller granskott.

Podcasten Laga en bättre värld finns att lyssna på i appen Podcaster eller på iTunes.

Laga en bättre värld avsnitt 1 - med Lisen Sundgren

För mer information kontakta Jennifer Key, pressansvarig Saltå Kvarn, jennifer.key@saltakvarn.se, 08 55150829

• saltå-podden
  • saltå kvarns podd
  • johan ununger
  • laga en bättre värld
  • poddcast

Om Saltå Kvarn

Vi är ett litet företag med stora drömmar om god mat som produceras på jordens villkor. En prick på kartan men med en tydlig vision som vi hoppas ska spridas över hela världen – hektar för hektar. Vår metod är kompromisslös, men vårt syfte är gott. Ja, till och med utsökt. Vi erbjuder god mat med hög naturlig kvalitet och positiv miljöpåverkan, även om det krävs att vi måste gå ett par obekväma steg längre än alla andra för att nå dit.

För vi vet att förändring inte sker i kanslier eller departement. Den sker på frukostbord, kaffebrickor och ugnsplåtar runt om i Sverige. Och tillsammans ska vi göra skillnad – en chiapudding, kanelbulle och smörgås i taget. Läs mer på www.saltakvarn.se.