Saltå Kvarn rekryterar Lena Borg som chef för den växande kategorin Frukost

Under 2015 påbörjades ett förändringsarbete inom Saltå Kvarn för att bättre möta konsumenternas behov. Företaget ser en stor potential inom kategorin Frukost där Saltå Kvarns egen produktion av kvarnprodukter är central. För att stärka upp bemanningen och kompetensen inom området rekryteras Lena Borg som ny kategorichef.

-Lena Borg har en gedigen erfarenhet av livsmedelsbranschen och även erfarenheter inom kategorin Frukost. Hon har också en personlighet och en passion för mat och miljö som känns helt rätt för denna roll, säger Johan Ununger, vd Saltå Kvarn.

Lena Borg kommer från Lantmännen Cerealia där hon de senaste 10 åren arbetat som produktchef och Trade marketing manager och har därifrån erfarenheter från både dagligvaruhandeln och foodservice. Hon har jobbat med varumärken som Kungsörnen och AXA.

Lena Borgs uppdrag på Saltå Kvarn är att driva kategorin framåt med fokus på att utveckla det befintliga sortimentet inom Frukost både vad gäller produktutveckling och lönsamhet.

-Jag ser en utmaning i att hitta luckor på marknaden där vi är unika med vårt varumärke och våra produkter. Det känns spännande att få vara med och utveckla någonting nytt och jag tror att jag kan göra skillnad. Den största utmaningen och helt nytt för mig, är att jobba med ett mindre varumärke med de utmaningar det innebär. Men jag tycker att det är fantastiskt att få arbeta i ett företag som har en ambition att göra något gott i världen, säger Lena Borg.

För mer information vänligen kontakta Jennifer Key, pressansvarig Saltå Kvarn på 08 551 508  29, jennifer.key@saltakvarn.se

• frukost
  • kategorichef
  • rekrytering
  • ny tjänst

Alla Saltå Kvarns produkter kommer från ekologiska jordbruk. Odlingen och förädlingen av råvarorna sker på ett naturligt och varsamt sätt, vilket bidrar till att slutprodukten smakar så mycket mer. Av det naturen ger – och inget annat. Läs mer på www.saltakvarn.se.