Saltå Kvarn toppar hållbarhetsindex igen

I en undersökning bland 10.000 konsumenter har Saltå Kvarn utsetts till det mest hållbara varumärket i livsmedelsbranschen. Totalt för alla branscher hamnade företaget på tredje plats.

Det är det årliga Sustainable Brand Index som listat hur konsumenter bedömer hur de 265 största varumärkena i Sverige presterar inom miljöansvar och socialt ansvarstagande. De tre senaste åren har Saltå Kvarn stadigt rankats bland topp tre av samtliga varumärken i alla branscher.

– Att vi rankas så högt bland landets största, mest känd och resursstarka varumärken är både anmärkningsvärt och glädjande. Särskilt eftersom vi inte lägger pengar på konventionella reklamkampanjer och liknande. Vi tycker det här visar att konsumenter både uppfattar och uppskattar ett trovärdigt hållbarhetsarbete som verkligen genomsyrar hela företaget och inte bara vissa produkter och tjänster, säger Saltå Kvarns marknads- och kommunikationschef Susanne Skånberg.

För mer information och kommentarer:

Susanne Skånberg, marknads- och kommunikationschef, 070-288 04 22, susanne.skanberg@saltakvarn.se

Jennifer Key, pressansvarig 070 568 10 86, jennifer.key@saltakvarn.se

Läs mer i pressinformation från Sustainable Brand Insight, som står bakom undersökningen.

• branschbästa
  • livsmedelsbranschen
  • sustainable brand index
  • hållbart varumärke
  • branschbäst 2016

Alla Saltå Kvarns produkter kommer från ekologiska jordbruk. Odlingen och förädlingen av råvarorna sker på ett naturligt och varsamt sätt, vilket bidrar till att slutprodukten smakar så mycket mer. Av det naturen ger – och inget annat. Läs mer på www.saltakvarn.se.