Silver Life och Samhall i brett samarbete

När Silver Life under 2017 öppnar sitt första boende för äldre kommer Samhall att stå för delar av servicen. De båda företagen har inlett ett långsiktigt samarbete som innebär att Samhall ska utföra tjänster och delar av den service som kommer att erbjudas de boende hos Silver Life.

Genom samarbetet får Silver Life ta del av Samhalls engagerade medarbetare samtidigt som nya möjligheter till arbete skapas för personer som idag står utanför arbetsmarknaden.

– Silver Life utvecklar nya former av boenden för seniorer med personligt utformad service och omvårdnad utifrån individens önskemål och behov. Vi ser stora möjligheter i nya arbetssätt, där yrkesroller renodlas, därför var ett samarbete med Samhall naturligt för oss, säger Mats Sundbom, vd för Silver Life AB.

– Det här känns jättekul. Samarbetet med Silver Life innebär nya spännande arbetstillfällen för våra medarbetare, samtidigt som vi kan fortsätta att utveckla Samhall som service- och tjänsteleverantör, säger Monica Lingegård, vd för Samhall AB.

• csr

Om Silver Life

Silver Life har som ambition att utveckla Sveriges mest eftertraktade livsboende med ett unikt erbjudande av trygghet, service och komfort under det seniora livets alla skeden. Silver Life grundades år 2012 och ägs av familjeföretaget Magnora.

Om Samhall

Samhall är en av Sveriges största serviceleverantörer. Företaget har 23 000 medarbetare på cirka 200 orter och erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning och omsorg. Samhall ägs av svenska staten och omsätter årligen cirka sju miljarder kronor. Företagets kärnuppdrag är att skapa utvecklande arbeten åt personer med funktionsnedsättning genom att matcha rätt person till rätt arbete i konkurrensutsatta kunduppdrag.