Samsung vinner 46 CES 2020 Innovation Awards för enastående design och teknik

Samsung vinner 46 CES 2020 Innovation Awards för enastående design och teknik

Den 7:e November korades 46 av Samsungs produkter som vinnare i CES (Consumer Technology Association) ”2020 Innovation Awards.” Detta inkluderar också tre ”Best of Innovations” hyllningar, en kategori som hyllar produkter och tjänster som visar på en enastående design och utveckling inom högteknologiska områden. I den senare kategorin vann Samsung Galaxy Note 10+ 5G och två Samsung Visual Display produkter.

Samsung har en lång historia när det kommer till att skapa banbrytande innovation som har hjälpt industrin framåt inom området. Detta år vann Samsung “CES 2020 Innovation Awards” i en rad olika kategorier som inkluderade Visual Displays, Gaming, Software and Mobile Apps, Embedded Technology, Tech for a Better World, Sustainability, Home AV Components & Accessories, Computer Hardware and Components, Health and Wellness, Fitness, Sports and Biotech, Wearables, Mobile Devices and Accessories, Computer Accessories, Home appliance and Smart Home.

“Vi är ärade och ödmjuka över att återigen ha blivit uppmärksammade för hur våra produkter och digitala lösningar kan underlätta våra kunders liv och hur de tänjer gränserna för vad tekniken kan göra.” Säger YH Eom, VD för Samsung Electronics North America. ”Detta år markerar en ny milstolpe genom mängden vinnare för CES, vilket är ett tecken på vilket världsklass Samsung team som står bakom dessa nya innovativa lösningar.”

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667