Galaxy S4 zoom – en mobilkamera i dess rätta bemärkelse

Galaxy S4 zoom – en mobilkamera i dess rätta bemärkelse

Stockholm den 12 juni 2013 – Går du i valet och kvalet om du ska byta telefon eller satsa på en ny kamera? Nu slipper du välja. Idag offentliggör nämligen Samsung Galaxy S4 zoom, en helt ny hybrid där den smarta telefonen möter kompaktkameran.

Galaxy S4 zoom är ett resultat av Samsungs ambition att utveckla en produkt som klarar av rollen som både kraftfull smartphone och kompetent kamera, utan att kompromissa. Modellen kombinerar det stilfulla utseendet från Galaxy S4 med avancerad kameraoptik och har utrustats med många av de egenskaper som karaktäriserar Galaxy S4 – bland annat S Translator, Story Album och Group Play.

Sa vi att Galaxy S4 zoom är smart? Smartare kan ingen vara. Med nya och intuitiva Zoom Ring når du snabbt och enkelt de viktigaste funktionerna. Exempelvis läget som gör det möjligt att ta en bild samtidigt som du pratar i telefon, och omedelbart dela den med personen du har på tråden. Med fotolägena Smart Mode och Smart Mode Suggest får även den ovana fotografen hjälp med avancerade inställningar utifrån rådande ljusförhållanden. Med Samsung Link är det enkelt att via en knapptryckning trådlöst föra över bilder till andra kompatibla Samsung-enheter som bärbara datorer eller surfplattor.

Galaxy S4 zoom har Android Jelly Bean 4.2 och lanseras både som 3g- och 4g-version. För mer detaljerad information, besök www.samsungmobilepress.com.

FAKTA:
Galaxy S4 zoom kombinerar BSI CMOS-sensor, optisk bildstabilisator och Xenon Flash med den senaste tekniken från Galaxy S4. Bakre kamera med 16 megapixlar, 10x optisk zoom, optisk bildstabilisator, 24-240mm, f3.1-f6.3. Främre kamera med 1,9 megapixlar. ISO 100-3200, full hd (1920x1080 30p). Skärmen qHD sAmoled på 4,3 tum, 1.5GHz dubbelkärnig processor, 8GB internminne (användarminne cirka 5GB), microSD upp till 64GB samt 1.5 GB RAM, Android 4.2 (Jelly Bean), stöd för wifi a/b/g/n 5GHz, nfc, blåtand 4.0 (LE), a-gps + glonass. Vikt på 208 gram (med standardbatteri) och måtten 125,5 x 63,5 x 15,4 mm. Batteri 2,330mAh. 3g-versionen lanseras i butik i augusti till ett rekommenderat butikspris på 4 800 kronor, och 4g-versionen lanseras i september till ett rekommenderat butikspris på 5 300 kronor.

PRESSKONTAKT
Erik Juhlin (smart-tv, audio, kamera, vitvaror) / +46 703 355 874 / e.juhlin@samsung.com
Rickard Andersson (telekom, IT, företagslösningar) / +46 706 044 451 / r.andersson@samsung.com
Följ Samsung på Mynewsdesk: www.mynewsdesk.com/se/pressroom/samsung

TESTPRODUKTER PR-byrån Wenderfalck / +46 707 511 248 / samsung@wenderfalck.com

OM SAMSUNG
Samsung Electronics Co Ltd, Korea, är en global ledare inom hemelektronik och dess komponenter. Genom kontinuerlig innovation och nya upptäckter utvecklar vi smart-tv, smarta telefoner, pc, skrivare, kameror, vitvaror, medicinsk utrustning, halvledare och led-lösningar. Samsung har 236 000 medarbetare i 79 länder, och en årlig försäljning på 187,8 miljarder dollar. Vårt mål är att öppna upp nya möjligheter för människor överallt. För att upptäcka mer, besök www.samsung.se.

Categories

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667