Samsung Galaxy Tab S2: Så mycket mer än bara surf

Samsung Galaxy Tab S2: Så mycket mer än bara surf

Samsungs tunnaste tablet hittills erbjuder en flexibel användarupplevelse

Stockholm 20 juli 2015 – Idag lanseras Samsung Galaxy Tab S2, uppföljaren till Galaxy Tab S. Samsungs tunnaste tablet hittills är 5,6mm tunn och stilfullt utformad med en snygg metallram. Med sin fantastiska Super AMOLED-skärm är Galaxy Tab S2 perfekt för att visa alla typer av digitalt innehåll, från digitala tidskrifter och e-böcker till bilder och video. Den höga prestandan och de smarta funktionerna du hittar på insidan gör Galaxy Tab S2 exemplarisk också för produktivitet och hushållsadministration.

– Galaxy Tab S2 är en komplett tablet, den passar för både konsumtion och produktion. Det gör Galaxy Tab S2 till en tablet man inte bara tar från rum till rum, men också utanför hemmet, säger Gunnar Wahlbeck, produktchef för smartphones och tablets på Samsung i Norden.

Som att bläddra i en bok
Galaxy Tab S2 är optimerad för att ge dig den bästa tittarupplevelsen vare sig du läser eller surfar. Genom att återskapa känslan av att bläddra i en tidskrift eller bok blir det bekvämt att läsa digitalt innehåll. Läsupplevelsen blir sömlös och utan onödigt skrollande.

Den förbättrade Super AMOLED-skärmen gör online-shopping till en fröjd. Bilder återges bilder i naturliga toner och verklighetstrogna färger med djup kontrast. Vare sig du ligger i din säng eller sitter på verandan anpassas skärmens ljusstyrka automatiskt för att du ska kunna läsa eller surfa i längre perioder utan att anstränga ögonen.

Produktivitet och multitasking
Skapa festinbjudningar eller håll koll på familjens ekonomi med hjälp av programmen i förinstallerade Microsoft Office Solutions. Lagra sedan dina dokument i molnet via OneDrive. 100GB ingår gratis i två år. Den nya funktionen Multitasking låter dig köra två program samtidigt med pop-up fönster, vilket gör navigering mellan program superenkelt. För extra flexibilitet finns ett skal med PC-tangentbord och inbyggd musplatta att köpa till separat.

Fakta: Samsung Galaxy Tab S2 finns i storlekarna 9,7 och 8,0 tum. Båda storlekarna finns i 4g- och wifi-version och är utrustade med en åttakärnig processor (1.9 GHz QuadCore + 1.3 GHz QuadCore) och en 2048x1536 (QXGA) Super AMOLED-skärm. Operativsystem Andriod 5.0 (Lollipop). Utrustade med Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac MIMO (2.4GHz/5GHz), Wi-Fi Direct, Bluetooth®4.1 BLE. RAM-minne 3GB och 32GB* internminne + stöd för microSD på upp till 128GB. Tab S2 9,7 mäter 169 x 237.3 x 5.6 mm, 389g (wifi) / 392g (4g). Batteri 5,870mAh. Tab S2 8.0 mäter 134.8 x 198.6 x 5.6 mm, 265g (wifi) / 272g (4g). Batteri 4.000 mAh. Alla varianter av Galaxy Tab S2 landar i butik den 3 september 2015.

Rekommenderade cirkapriser:

Galaxy Tab S2 9.7 4G (32GB) – 6 300 kronor

Galaxy Tab S2 9.7 Wifi – 5 400 kronor

Galaxy Tab S2 8.0 4G (32GB) – 5 200 kronor

Galaxy Tab S2 8.0 Wifi – 4 300 kronor

*Användarminnet kan mindre än det totala minnesutrymmet på grund av systemfiler

Categories

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, audio, smartphones, tablets, wearables, kameror, vitvaror, skrivare, professionella skärmar, ssd, minneskort, medicinsk utrustning, nätverkssystem, halvledare samt LED-lösningar. Vi är också ledande inom Internet of Things, bland annat genom våra initiativ inom det smarta hemmet. Med 307 000 medarbetare i 84 länder har Samsung en årlig försäljning på 196 miljarder dollar. För att upptäcka mer besök www.samsung.se samt den officiella bloggen www.global.samsungtomorrow.com

Press contact Kommunikationsbyrån Jung Relations Gäller journalister och media

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26
Louise Gustafsson

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667