Samsung ordnar Swype-SM

Samsung ordnar Swype-SM

Nu är det dags att kora Sveriges snabbaste Swype-användare. I dag startar Samsungs Swype-SM, som anordnas tillsammans med The Phone House och Tele2. Tävlingen går under namnet ”Ge Sverige fingret!”.  SM-finalen äger rum på Stureplan i Stockholm den 21 maj där de snabba tangentsvepningarna kommer att visas live på storbildskärmar.

Samsung utmanar nu Sverige på att skriva det snabbaste textmeddelandet i mobiltelefonen via skrivfunktionen Swype.

– Swype är en nytänkande och effektiv snabbskrivfunktion, som tar skrivandet på mobiltelefoner och surfplattor till en helt ny nivå. Samsung utmanar den konventionella textinmatningen och vill nu ge alla möjligheten att utmana varandra i Swype-SM. Det känns både roligt och spännande att ordna denna tävling tillsammans med The Phone House och Tele2, säger Kalle Olsson, marknadschef på Samsung Electronics i Sverige.

De åtta bästa tävlanden blir inbjudna till SM-final på Stureplan den 21 maj. Förutom ära och berömmelse tävlar de om 25 000 kronor och nya Samsung Galaxy Tab som första pris. Det är möjligt att tävla på plats i butiker hos The Phone House och Tele2 eller hemma via en Samsung Galaxy Tab, eller annan telefon i Galaxy-familjen som stödjer Swype. För mer information, besök www.swypesm.se.

Spinn har fått i uppdrag att ta fram kommunikationen kring tävlingen ”Ge Sverige fingret!”, och Appr Software står för utvecklingen av tävlingsapplikationen.

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667