Samtrans stiftar "Vi bryr oss mera", insamlingsstiftelse

Pressmeddelande   •   Maj 15, 2012 14:22 CEST

Vi bryr oss mera, Insamlingsstiftelse

Insamlingsstiftelsen "Vi bryr oss mera" är stiftad av Samtrans skol- och handikapptransporter Stockholm AB. Samtrans skänker 50 öre för varje resa utförd inom Samtrans Rullstolstaxi  till stiftelsen.Samtrans har beslutat att skänka 50 öre per utförd rullstolstaxiresa från och med den 1 januari 2012. Hittills har våra kunders resor samlat in över 65.000 kronor!

Stiftelsens medel ska möjliggöra aktiv fritidssysselsättning och därigenom stimulera till fortsatt utveckling för barn, ungdomar och vuxna som annars skulle sakna dessa möjligheter.

Stiftelsens förvaltning och räkenskaper granskas av utsedd revisor.

Stiftelsens ändamål skall främjas genom

1. att Stiftelsen i Sverige verkar för att erhålla frivilliga bidrag, gåvor och legat samt att erhållna medel, antingen i dess helhet eller avkastningen därav, används för att möjliggöra aktiv fritidssysselsättning och därigenom stimulera till fortsatt utveckling för barn, ungdomar och vuxna som annars skulle sakna dessa möjligheter.
  2. att Stiftelsen samarbetar med och assisterar ansvarsmedvetna organisationer i Sverige för att härigenom kunna skapa bra fritidsverksamhet.

Vill du ge en gåva till stiftelsen?
Gör en insättning till bankgironummer: 836-7823. Märk inbetalningen med ditt namn, såvida du inte önskar att vara anonym.

www.vibryrossmera.se

För mer information var god kontakta:

Jan Pelli, styrelseordförande, telefon: 073-655 74 05

E-post: jan.pelli@samtrans.se.

Samtrans ingår i TransportIT Group AB och är ett av Sveriges ledande företag inom området persontransporter för personer med speciella behov. Samtrans har cirka 500 fordon anslutna och omsatte 400 Mkr under 2011. Samtrans är verksamt inom bland annat kommunala transporter, skolskjuts, färdtjänst och Rullstolstaxi.

• Samtrans Skol- och handikapptransporter Stockholm AB, årsomsättning 2011: 400 Mkr.
  • Taxi 10 000 AB och Taxi Flen AB, årsomsättning 2011: 31 Mkr.
  • Taxi Direkt 711 711 AB, årsomsättning 2011: 22 Mkr
  • New Technology Sweden AB, årsomsättning 2011: 8 Mkr.

Totalt antal medarbetare i koncernen: 750 st.
Total årsomsättning i koncernen: 461 Mkr.