Stiftelsen Vi bryr oss mera

Pressmeddelande   •   Apr 23, 2013 17:00 CEST

För varje resa som vi utför inom Samtrans Rullstolstaxi skänker vi 50 öre till stiftelsen Vi bryr oss mera. Förra året har våra kunders resor samlat in totalt 197.961 kronor, som vi har skänkt till stiftelsen. Hittills i år har våra kunders resor redan samlat in över 70.000 kronor!

Vi är självklart både glada och stolta över att så många kunder väljer att åka med Samtrans Rullstolstaxi, så att vi får möjligheten att skänka så mycket pengar till stiftelsen, säger Samtrans VD, Jan Pelli, och fortsätter:

- Nu hoppas vi att fler företag utmanar oss, så att vi är fler som ger mer till stiftelsen Vi bryr oss mera.

Vill du ge en gåva till stiftelsen?
Gör en insättning till bankgironummer: 836-7823. Märk inbetalningen med ditt namn, såvida du inte önskar att vara anonym.

Samtrans ingår i TransportIT Group AB och är ett av Sveriges ledande företag inom området persontransporter för personer med speciella behov. Samtrans har cirka 500 fordon anslutna och omsatte 451 Mkr under 2012. Samtrans är verksamt inom bland annat kommunala transporter, skolskjuts, färdtjänst och Rullstolstaxi.

• Samtrans Skol- och handikapptransporter Stockholm AB, årsomsättning 2012: 451 Mkr.
  • Taxi 10 000 AB och Taxi Flen AB, årsomsättning 2012: 37 Mkr.
  • Taxi Direkt 711 711 AB, årsomsättning 2012: 24,5 Mkr
  • New Technology Sweden AB, årsomsättning 2012: 8,5 Mkr.
  • Funkisgruppen AB, bildat 2012, årsomsättning 2012: 0,2 Mkr

Totalt antal medarbetare i koncernen: 750 st.
Total årsomsättning 2012 i koncernen: 521 Mkr.