Taxi 10 000 AB förvärvar Eskilstuna Taxi AB

Pressmeddelande   •   Jan 09, 2014 09:24 CET

Eskilstuna Taxi AB får ny ägare. Taxi 10 000 AB förvärvar samtliga aktier i det Eskilstunabaserade företaget Eskilstuna Taxi.

Eskilstuna Taxi är ett taxibolag som bedriver sin verksamhet i Eskilstuna stad samt i närområdet. Fokus ligger på företags-, flyg- och tågtaxiresor samt privatresor i Eskilstuna. Eskilstuna Taxi har under året bytt profil till Sverigetaxi. Eskilstuna Taxi innehar 22 taxifordon.

Köpare av bolaget är Taxi 10 000 AB där även Taxi Flen och Buss Leffes Taxi ingår under varumärket Sverigetaxi i Sörmlandskommunerna Katrineholm, Flen, Gnesta, Trosa samt Södertälje. Taxi 10 000 AB:s verksamhet består idag av företags-, flyg- och tågtaxiresor, privatresor, budtransporter samt färdtjänst, sjukresor och skolskjutsar.

Taxi 10 000 AB ingår i TransportIT Group-koncernen, som är moderbolag till bland annat Samtrans Skol- och handikapptransporter Stockholm AB.

- Förvärvet av Eskilstuna Taxi är ett strategiskt beslut då vi gärna vill etablera oss i den här regionen. Vi värnar om den lokala kunskapen och ser goda utvecklingsmöjligheter i företaget, säger Jan Pelli, VD för TransportIT Group AB.

- Med Taxi 10 000 och TransportIT Group-koncernen i ryggen skapar vi ännu större trygghet och kan planera en expandering av bolaget på ett helt annat sätt än tidigare, avslutar Johan Asp, VD för Taxi 10 000 AB.

För mer information, var god kontakta:Johan Asp, VD Taxi 10 000 AB, telefon: 070-789 52 01.
E-post: johan.asp@taxi10000.se

Jan Pelli, VD TransportIT Group AB, telefon: 073-655 74 05.
E-post: jan.Pelli@samtrans.se

Samtrans ingår i TransportIT Group AB och är ett av Sveriges ledande företag inom området persontransporter för personer med speciella behov. Samtrans har cirka 500 fordon anslutna och omsatte 451 Mkr under 2012. Samtrans är verksamt inom bland annat kommunala transporter, skolskjuts, färdtjänst och Rullstolstaxi.

• Samtrans Skol- och handikapptransporter Stockholm AB, årsomsättning 2012: 451 Mkr.
  • Taxi 10 000 AB och Taxi Flen AB, årsomsättning 2012: 37 Mkr.
  • Taxi Direkt 711 711 AB, årsomsättning 2012: 24,5 Mkr
  • New Technology Sweden AB, årsomsättning 2012: 8,5 Mkr.
  • Funkisgruppen AB, bildat 2012, årsomsättning 2012: 0,2 Mkr

Totalt antal medarbetare i koncernen: 750 st.
Total årsomsättning i koncernen: 521 Mkr.