Sandviken Energi investerar i infrastruktur på Bredmossen

Sandviken Energi förnyar ledningar och tryggar framtida leveranser i samband med att Stallgatan och Förrådsgatan får nya gator. En viktig investering för företagen i området.

Med start i april 2019 kommer Sandviken Energi bygga ut och byta ledningar för vatten och avlopp, fjärrvärme, el, gatubelysning och fiber på Stallgatan och Förrådsgatan.

- Det här är viktiga investeringar för företagen i området. När vi har förnyat ledningarna under mark kommer vi göra nya gator. Idag är körbanan dålig på vissa ställen och ledningarna behöver förnyas för att trygga framtida leveranser, säger Patrick Sjöstedt, projektledare på Sandviken Energi.

Arbetet kommer att utföras i tre etapper. Under den första etappen rustas den östra delen av Förrådsgatan och arbetet inleddes i måndags 8 april.

- Vi har fört dialog med berörda företag och fastighetsägare för att genomföra projektet på bästa sätt. Visst kommer arbetet att märkas och påverka trafiken i området, men skyltning och information kommer att underlätta för trafikanter att välja rätt väg, förklarar Patrick.

Arbetet beräknas pågå året ut och gatorna färdigställs med ny beläggning våren 2020. Byte av gatubelysning och underhåll av gatorna görs på uppdrag av Tekniska kontoret, Sandvikens kommun.

Etappindelningar och mer information finns på sandvikenenergi.se/stallgatan-forradsgatan