Första sommarjobbsmässan för Sandvikenhus

Den 22 mars, på Folkets hus kl 16-19, tar Sandvikenhus ett nytt grepp vid rekrytering av sommarjobbare, via en speed dating mässa, detta p.g.a. ett rekordstort intresse för sommarjobb.

I år tar Sandvikenhus ett nytt grepp vad det gäller att rekrytera ungdomar, via en sommarjobbsmässa den 22 mars. På mässan, som genomförs i form av speed dating upplägg, finns representanter från Sandvikenhus på plats för att möta ungdomarna. Det är ett bra tillfälle för ungdomar att öva på att presentera sig och sina kunskaper samt få information om Sandvikenhus verksamhet. Chefer och arbetsledare kommer att ta emot CV:s och ställa frågor.

-Vi gör det här för att vi har rekordmånga sommarjobbsplatser och vi vill få en chans att träffa kandidaterna för en rättvisare bedömning. Det krävs mer av en motprestation i år för att ha en chans till ett jobb samt att vi redan nu kommer kunna förbereda våra sommarjobbare, säger Sandvikenhus Fastighetschef Jens Strandin.

Under totalt sex veckor (två perioder) i sommar kommer ungdomarna, som är mellan 15–19 år och hyresgäster hos Sandvikenhus, att utföra yttre fastighetsskötsel i Sandvikenhus verksamhet, t.ex. rensning av rabatter, gräsklippning och liknande.

• Mässan sker på Folkets hus, lokal Slaggstenen, kl 16-19 den 22 mars.
  • Läs mer om mässan här.
  • Sandvikenhus har de tre senaste åren ökat antalet sommarjobbare markant, nästan 300%; från 24 st 2015 till 39 st 2016 och 55 st 2017 och 60 st 2018.

• sysselsättning
  • sommarjobb

Sandvikenhus är ett allmännyttigt bolag, som till 100 % ägs av Sandvikens kommun. Vi hyr ut trygga hem till boende i Sandvikens kommun. Vi äger ca 4 300 bostäder och ansvarar även för in- och utvändig drift och skötsel av Sandvikens kommuns fastighetsbestånd. Vi har ca 130 anställda och omsätter ca 500 mkr. Företaget grundades 1962 som en stiftelse och ombildades 1994 till aktiebolag.