Sandvikenhus inviger ny attraktiv utemiljö i Norrsätra

På söndag i samband med familjedag och synpunktenträff invigs den nyrustade utemiljön på Tallbacksvägen. Lekpark, utegym, bänkar, bord och grillar är nu redo för aktivitet.

Hyresgästerna i Norrsätra har efterfrågat att Sandvikenhus gör om grönytorna i området. Genom hyresgästmöten, dialog med borådet i området samt dialog med representanter för organisationer verksamma i området fick Sandvikenhus en bild av önskemålen. Nu ser vi resultatet! Åtgärden är ett led i att skapa tryggare och trivsammare bostadsområden. Tanken är att väcka ett intresse och engagemang dels för att röra på sig, men framför allt är syftet att skapa attraktiva mötesplatser.

• Vi vill verka för att våra hyresgäster får en trivsam fritid i bostadsområdet. Konceptet med spontanidrott liksom en spontan grillning eller utefika med grannar och bekanta är något som tilltalar många av våra hyresgäster, säger Stefan Lundqvist, VD Sandvikenhus.

Sandvikenhus ordförande Lena Åman håller i invigningen, som är inramad av Sandvikenhus fjärde familjedag och synpunktenträff i Norrsätra.

Fakta invigning

Invigning 20 maj kl 13.00 vid multiarenan i Norrsätra (bakom Tallbacksvägen 25)

Fakta rustprojekt attraktiv utemiljö Norrsätra

• Avverkning träd för att öppna upp ytan
  • Ny lekpark med gungor, linbana, klätterställning, rutschkana, gungbräda, balanslek
  • Utegym
  • Beachvolleyplan
  • Ny grusad yta på befintlig grusplan, som kan spolas för is vintertid
  • Grillar
  • Bänkar och bord
  • Blomlådor
  • Sopkorgar
  • Översyn belysning
  • Budget närmare 1.4 miljoner
  • Åtgärden sker med stöd av Boverket
  • Åtgärderna sker i dialog med hyresgäster och organisationer verksamma i området.

Fakta Familjedag

• Familjedagen i Norrsätra arrangeras för fjärde året. Tid:kl12-15.
  • Familjedagarna syftar till att öka trygghet och trivsel genom att grannar träffas och umgås på ett avslappnat sätt.
  • Samarbeten med lokala föreningar och organisationer ger möjlighet till aktiviteter och musikuppträdanden.
  • Under dagen finns alla möjligheter till underhållning; ponnyridning och smådjur, prova på gymnastik, fotbollsaktivitet, prova på rullskidor, skapandeverkstad och rithörna, hoppborg, fikaförsäljning mm. Musikunderhållning med Jappz, rapparen Osama MC Oscar och Hitbrothers.

Fakta Synpunktenträff

• Synpunktenträffarna har temat ”vad är bra i ditt bostadsområde och vad kan bli bättre”.
  • Sandvikenhus ledning och medarbetare finns på plats för att svara på frågor och ta emot synpunkter. Tanken är att erbjuda ett forum där hyresgäster enkelt kan komma till tals.
  • att vara lyhörd är ett viktigt verktyg för att kunna förbättra vår verksamhet

Mer informationCecilia Book Partanen, marknadsstrateg, Sandvikenhus AB, tfn 070-089 96 85, cecilia.book-partanen@sandvikenhus.se

• ledningsgrupp
  • styrelsemedlem
  • vd
  • styrelse

Sandvikenhus är ett allmännyttigt bolag, som till 100 % ägs av Sandvikens kommun. Vi hyr ut trygga hem till boende i Sandvikens kommun. Vi äger ca 4 300 bostäder och ansvarar även för in- och utvändig drift och skötsel av Sandvikens kommuns fastighetsbestånd. Vi har ca 130 anställda och omsätter ca 500 mkr. Företaget grundades 1962 som en stiftelse och ombildades 1994 till aktiebolag.