Sandvikenhus tackar engagerade hyresgäster

Den 28 nov tackar Sandvikenhus frivilligvärdar och borådsmedlemmar för deras engagemang under 2014 med en avstämning inför 2015 och jultallrik. Ca 40 av totalt ca 70 aktiva hyresgäster har tackat ja till mötet.

Det är VD Stefan Lundqvist och styrelseordförande Håkan Bengtsson som håller i arrangemanget och presentationen av företaget. Tanken är att inbjuda till dialog och delaktighet i företaget.

Våra frivilligvärdar och borådsmedlemmar är mycket värdefulla för Sandvikenhus, men också för samhället, det här är ett sätt att visa vår uppskattning, säger Stefan Lundqvist, VD, Sandvikenhus.

Ett led i boendeinflytandearbetet
Under 2012 påbörjade Sandvikenhus utvecklingen av boendeinflytandearbetet. Företaget arbetar genom detta löpande med följande aktiviteter:

• Social stadsdelsförnyelse via samarbetsprojekt och i våra ruster och renoveringar.
  • Aktivt störningsarbete (bo-skolor, samarbeten med IFO, BRÅ osv.).
  • Boendeinflytandemedel.
  • Systematiskt arbete med frivilligvärdar och deltagare i boråd.
  • Samarbetsavtal med idrotts- och kulturföreningar som gynnar hyresgästerna.
  • Spontanidrottsanläggningar. Sommaren 2014 invigdes två spontanidrottsanläggningar, en i Björksätra och en i Norrsätra.

Systemet med boråd och frivilligvärdar är under uppbyggande, och genomgår ständiga förbättringar. Vi hoppas på fortsatt förtroende för hyresgästernas engagemang under 2015, vi ser träffen som ett tack för 2014 och ett avstamp för 2015, säger Cecilia Book Partanen, Marknadsstrateg, Sandvikenhus.

• Det finns 11 stycken boråd runt om i Sandvikenhus bostadsområden och ett 40-tal frivilligvärdar.
  • Ett boråd är en kontaktlänk och ett forum där hyresgäster och Sandvikenhus möts. Borådet är ett forum för gemensam diskussion om hur man tillsammans kan utveckla närområdet.
  • En frivilligvärd är en engagerad hyresgäst som är kunnig på något speciellt eller som gärna vill hjälpa till att se efter en särskild del av sitt bostadsområde, som kvarterslokal, redskapsbod eller blommor.

• hyresgästaktiviteter
  • vd