Klara Munkhammar Kämpfer ny Kommunikatör på Sanofi

Klara Munkhammar Kämpfer tillträdde 1 februari som Kommunikatör på Sanofi. Klara är baserad på Sanofis kontor i Stockholm men arbetar både med den svenska verksamheten såväl som den nordisk-baltiska organisationen.

Klara kommer närmast från läkemedelsföretaget Novo Nordisk, där hon har arbetat inom marknadsföring och kommunikation på företagets globala kontor i Zürich, Schweiz.

– Jag tycker det är jätteroligt att få bli en del av Sanofi och att arbeta med kommunikation på ett så dynamiskt och innovativt företag. Jag är glad att vara tillbaka i Sverige och jag ser fram emot att arbeta med de andra länderna i Norden/Baltikum. Det händer mycket spännande inom Sanofi just nu med lansering av flera nya läkemedel de närmaste åren och jag ser fram emot att vara med på den resan, säger Klara Munkhammar Kämpfer.

Sanofi, ett av världens ledande läkemedelsbolag, driver innovativ forskning och läkemedelsutveckling med fokus på patientens behov. Sanofi är organiserat i fem globala affärsenheter: Diabetes & Cardiovascular, General Medicines & Emerging Markets, Sanofi Genzyme, Sanofi Pasteur och Consumer Healthcare. Sanofi är börsnoterad i Paris (EURONEXT:SAN) och i New York (NYSE:SNY).