Kronans Apotek utser Sanofi till årets leverantör 2019

Kronans Apotek utser Sanofi till årets leverantör 2019

Kronans Apotek har utsett Sanofi till årets leverantör 2019. Utmärkelsen vanns i konkurrens med hundratals leverantörer inom läkemedel-, hälso- och egenvårdssortimentet.

På Kronans Apoteks leverantörsträff den 4 september utsågs Sanofi till årets leverantör. Juryns motivering till ”Årets Leverantör” löd:

”Leverantören har en stark försäljningsutveckling i samtliga kategorier. Med stort engagemang och öppenhet hjälper denna leverantör Kronans Apotek att öka kundnyttan för dess kunder. Leverantören har djup kompetens om kundbehov inom de kategorier där man är verksam och delar den informationen med oss i ett nära samarbete”.

- ”Det känns jättebra att få den här utmärkelsen och det är en bekräftelse på att vi som läkemedelsbolag kan hjälpa till att stötta konsumenter och patienter att göra informerade val. Vårt mål är att bidra till ökad hälsa och välmående, genom att hjälpa människor att själva ta hand om sina vardagliga hälsoproblem. Vi är väldigt stolta över denna utmärkelse.”, säger Pär Åhrström, Head of Sales Nordic, Consumer Health Care på Sanofi.

Om Sanofi

Sanofi är ett globalt läkemedelsföretag med mer än 100 000 anställda i över 100 länder. Vi arbetar för att hjälpa människor hantera de sjukdomar och hälsobesvär som vi drabbas av under livets olika faser. Vi förebygger sjukdom genom våra vacciner och våra innovativa behandlingar lindrar lidandet hos de få som lever med sällsynta sjukdomar såväl som hos de miljontals som drabbas av kroniska sjukdomar.

Sanofi, Empowering life

SASE.SA.19.09.0286