Astro Lighting satsar på bredd, design och kvalitet

Vanligtvis har tillverkare av badrumsbelysning en handfull olika lampor till försäljning. Brittiska Astro Lighting har över 250 artikelnummer som är godkända för badrum. Med en fingertoppskänsla för design sträcker sig sortimentet från det funktionella till det exklusiva.

– Astro Lighting är spännande eftersom de inte bara gör väl designad belysning med små, enkla medel. De är också tidigt ute med tekniska lösningar, som andra tillverkare sedan tar efter. De var till exempel väldigt tidiga med böjbara sänglampor med LED-belysning, säger Johan Tegen, VD på Sanova som representerar Astro Lightning på den svenska marknaden.

Astro Lighting startade för 10 år sedan av två entusiaster som hoppat av en större lampkedja för att starta eget och har snabbt vuxit till att bli en av Storbritanniens främsta designers och producenter av modern belysning. Främst till badrum, men också till annan miljö – som hotellrum. Sänglampan med ledbelysning är ett exempel på det.

– De har verkligen en fingertoppskänslighet för vad som ligger i tiden, samtidigt som de är fascinerande tidlösa, säger Johan Tegen, VD på Sanova.

Men det är naturligtvis när det gäller badrumsbelysning som Astro Lighting lyser allra klarast. Medan många tillverkare av armatur inte lägger så stort fokus på badrummet och bara har 5-10 olika artiklar till försäljning så har Astro Lighting 250 som är godkända för bruk i Sverige. Stilarna går från antikt till modernaste modernt med högsta kvalitet som gemensam nämnare.

För mer information:
Johan Tegen (VD, Sanova)
Telefon: 0510 – 48 58 91
E-post: johan@sanova.se

• badrumsbelysning
  • belysning
  • astro lighting

SANOVA - INREDNING FÖR EN EGEN BADRUMSVÄRLD
Sanova är stolt representant för några av Europas finaste badrumsmärken, som Jacuzzi, Gessi, Catalano, Hansgrohe, Duravit, Colombo och Astro Lighting. Vårt sortiment består av noga utvalda produkter som förenar tidlös kvalitet med modern elegans, tillverkade av människor med en genuin kunskap om materialen de jobbar med och en djup passion för formerna de inspireras av. Sanova vänder sig till kunder vilka söker en helhetslösning för badrummet, men som vill ha något utöver det vanliga och skapa sin helt personliga badrumsmiljö. Sanova har 11 anställda och huvudkontoret ligger i Lidköping.