En helt ny design på blandare gällande ytstruktur i form av mönster och färg i nytänkande 316-serien.

Pressmeddelande   •   Apr 13, 2018 11:12 CEST

Funktionella konstverk, serien 316 från italienska Gessi är något utöver det vanliga.

Renheten av stål tillsammans med elegansen och harmonin i den runda formen av en cirkel.

Ett dyrbart och ädelt material som är hållbart, resistent och vackert. 316 serien är tillverkad av det exklusiva, AISI rostfria stålet. 316 serien bjuder på en helt ny värme i själva stålet som annars kan upplevas som kallt, genom den runda formen och färgerna på blandarna. Designen på serien ger med sin mjuka och utmärkta form, en modern stil till badrummet. Blandarna som kommer i fem olika ytskikt har berikats med smakfulla och dekorativa detaljer.

TRAME - dyrbar och sofistikerad elegans.

Med inspiration från exklusiva smycken skapades mönstret till Trame. Vilket är ett extraordinärt spiral mönster. Trame är den perfekta blandningen av tidlös och modern design.

INTRECCIO – rik och särskiljande elegans.

Elegant men samtidigt särskiljande beskriver mönstret på Intreccio, som har en vävd textur på stålet. Intreccio är resultatet av ett fint hantverk, vilket tillför en modern elegans till badrumsinredningen.

MECCANICA – Edgy och cool elegans.

Med inspiration från industrin och dess mäktiga maskiner har Meccanica fått sitt lite djärva mönster. Designen ger vibbar till styrka och elegans och passar perfekt som en inredningsdetalj i badrummet.

CESELLO – skarp och slående elegans.

Mönster i Cesello kommer utifrån hur ljuset strålar mot metall. Cesellos fascinerande mönster tillför badrummet en skarp och slående elegans.

FLESSA – minimal och utsökt elegans.

En perfekt siluett är grunden i designen på Flessa, som är klädd med en slät yta. Den rena skönheten i stål kommer fram på utsökt sätt och lämnar samtidigt utrymme för den runda formens elegans.

-Tack vare sitt nytänkande i ytstruktur i form av mönster och färger, finns nu en helt ny design på blandare som vi inte sett tidigare. 316 serien erbjuder en varierad och lite överraskande inredning till badrummet, säger Malene Falk, marknadsansvarig på Sanova House of Brands.

Se mer av 316-serien på www.sanova.se

Sanova är stolt representant för några av Europas finaste badrumsmärken, som Gessi, Hansgrohe, Duravit, Colombo och Astro Lighting. Vårt sortiment består av noga utvalda produkter som förenar tidlös kvalitet med modern elegans, tillverkade av människor med en genuin kunskap om materialen de jobbar med och en djup passion för formerna de inspireras av. Sanova vänder sig till kunder vilka söker en helhetslösning för badrummet, men som vill ha något utöver det vanliga och skapa sin helt personliga badrumsmiljö. Sanova har 9 anställda och huvudkontoret ligger i Lidköping.

Kommentarer (0)