Kristallkrona ger ombonad lyx i badrummet

Dagens badrum blir allt mer ombonade och lyxiga. Inredningstrenden är tydlig – nu investerar vi i våra badrum. Astro Lighting tar fasta på detta och lanserar två kristallkronor som särskilt anpassade för våtutrymmen.

Kristallkronan är en klassisk inredningsdetalj som i århundraden fått pryda hemmets finrum men som nu flyttar in också i badrummen.

– I en stressad tillvaro blir badrummet en viktig plats för avslappning och rekreation. Idag investerar vi mer och mer i våra badrum, och de får gärna vara både glamorösa och lyxiga, säger Johan Tegen, VD på Sanova som är generalagent för Astro Lighting i Sverige.

– Astro Lightings nya ljuskronor är två vackra smycken som med sitt skimmer förgyller både klassiska och moderna badrum. Ljuset som reflekteras i de många kristallerna skapar en lugn och harmonisk atmosfär i badrummet, säger Johan Tegen.

Astro Lightings Asini och Evros är två karaktärsfulla kronor. Asini är en modern och stilren ljuskrona med vackra rektangulära prismor och ett cylindriskt yttre glas som ger kronan den perfekta finishen. Evros har en mer klassik och glamrös form där prismor hänger från en sträng kristallglas i olika längder. De båda kronorna är dimmbara vilket gör det möjligt att anpassa ljuset. Kronorna är även IP 44-klassificerade, något som innebär att de är godkända för användning i badrum.

Astro Lighting startades för drygt tjugo år sedan av två avhoppade entusiaster från en större lampkedja. Idag är Astro Lighting är en av de ledande tillverkarna av belysning för både interiör och exteriör användning, men är särskilt inriktade på badrum. Med över 250 produkter som alla är utformade för att uppfylla stränga IP44 och IP65 krav har Astro ett av de största utbuden av badrumsbelysning i Europa.

Kristallkronorna Asini och Evros går att beställa från Sanova.

För mer information, kontakta:

Johan Tegen, VD

Telefon: 0510 – 48 58 90

Mail: johan@sanova.se

Helen Semmelhofer Marknad/Marketing

Mail: helen@sanova.se

SANOVA - HOUSE OF BRANDS

Sanova är stolt representant för några av Europas finaste badrumsmärken, som Jacuzzi, Gessi, Hansgrohe, Duravit, Colombo och Astro Lighting. Vårt sortiment består av noga utvalda produkter som förenar tidlös kvalitet med modern elegans, tillverkade av människor med en genuin kunskap om materialen de jobbar med och en djup passion för formerna de inspireras av. Sanova vänder sig till kunder vilka söker en helhetslösning för badrummet, men som vill ha något utöver det vanliga och skapa sin helt personliga badrumsmiljö. Sanova har 11 anställda och huvudkontoret ligger i Lidköping.

• kristallkrona
  • belysning