Sanova by Gessi

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2014 08:04 CEST

Nu lanserar Sanova ett eget sortiment med blandare i skandinavisk design - tillverkade i en av Europas modernaste fabriker.

– Gessis tydliga miljötänk och unika fingertoppskänsla gjorde valet av fabrik enkelt för oss. Dessutom har de över 20 års erfarenhet av att tillverka exklusiva blandare, berättar Sanovas VD Johan Tegen.
Från solida råmaterial skapas Sanovas blandare med energin från solceller och med ambitionen att allt spillmaterial återanvänds. Mindre miljöpåverkan, hög kvalitet och det italienska hantverket är värden man får på köpet med Sanovas blandare.

Sanovas blandare lanseras i fyra olika utföranden och finns hos utvalda återförsäljare.

Sanova är stolt representant för några av Europas finaste badrumsmärken, som Jacuzzi, Gessi, Hansgrohe, Duravit, Colombo och Astro Lighting. Vårt sortiment består av noga utvalda produkter som förenar tidlös kvalitet med modern elegans, tillverkade av människor med en genuin kunskap om materialen de jobbar med och en djup passion för formerna de inspireras av. Sanova vänder sig till kunder vilka söker en helhetslösning för badrummet, men som vill ha något utöver det vanliga och skapa sin helt personliga badrumsmiljö. Sanova har 11 anställda och huvudkontoret ligger i Lidköping.

Kommentarer (0)