EN DOFT AV ROSTAD GRANOLA SPRIDER SIG I SVENSKA KÖK

Visst är doften av nyrostad granola fantastisk. Med Risentas nyhet Rosta Själv Granola kan du nu enkelt rosta din egen granola och slipper att köpa massa olika produkter och leta recept. Risenta har gjort jobbet åt dig och tagit fram två Rosta Själv-produkter för granola. Risenta Rosta Själv Granola är full med goda fröer och kärnor och kommer i två olika smakkombinationer, Jordgubb, Kokos och Quinoa och Cashew, Pistage och Chia. Granolablandningarna ugnsrostas och efter 30 minuter sprider sig en fantastisk doft i köket av nyrostad granola, låt granolan svalna sedan är det bara att avnjuta den tillsammans med yoghurt eller kvarg. Imponera på dig själv eller dina gäster med världens enklaste granola!

Granola ger ditt mellanmål eller frukost det lilla extra och kan addera ytterligare en smakdimension med sin knapriga konsistens och smaksammansättning. Att göra sin egen granola kan både vara kostsamt och kräva mycket tid, vilket gör att många granolaälskare avstår. Med Risentas två nya Rosta Själv Granola kan alla rosta sin egen lyxiga granola, snabbt och enkelt. Risentas Rosta Själv Granolaprodukter är baserade på havre och full med knapriga fröer och kärnor. Den ena blandningen har en klassisk smak av Jordgubb, Kokos och Quinoa och den andra en äventyrlig smak av Cashew, Pistage och Chia. Granolablandningarn blandas med vatten, olja, honung och kryddor och rostas sedan i ugnen. Efter 30 minuter har du en nyrostad och knaprig god granola.

Istället för att ägna tid åt planering och inköp kan du istället fokusera på att blanda, rosta och avnjuta god och knaprig granola, detta är enkelt, går snabbt och ger alltid ett gott resultat!

Rosta själv Jordgubb, Kokos och Quinoa innehåller:
Havregryn, kokosflakes, pumpakärnor, solroskärnor, havrekärnor, branflakes, linfrö, quinoapuffar och frystorkade jordgubbar.

Rosta Själv Granola Cashew, Pistage och Chia innehåller:
Havregryn, cashewnötter, solroskärnor, havrekärnor, kokosflakes, branflakes, pistagenötter, chiafrön och dinkelpuffar.

Risentas Rosta Själv Granola finns i butik från v.34.
Rek. pris 44,90 kr för en förpackning. En förpackning räcker till en plåt.

För mer information, vänligen kontakta:

Cornelia Dunge, cornelia@sparkmill.se, 0702853468.

För högupplösta bilder, vänligen se: